Röda Korset söker handlingskraftig medmänniska

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Röda Korset söker handlingskraftig medmänniska" (publicerad 2018-03-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Röda korset/Röda halvmånen finns representerade i 189 länder. Genom våra nationella föreningar finns vi på plats före, under och efter i katastrof och konflikt. När en katastrof sker bidrar vi med pengar och/eller personal. På den internationella avdelningen inom Svenska Röda korset bedrivs ett stort antal projekt, som hanterar externa bidrag i storleksordningen 200-300 milj kr/år.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Dina arbetsuppgifter
Som stöd till de länder där vi har inlett ett partnersamarbete, och till våra handläggare som hanterar projekten, söker vi nu en handlingskraftig medmänniska med expertis inom på finansiell uppföljning. Tjänsten är placerad på det svenska kontoret och arbetet är f.n. främst riktat mot Asien. Du kommer vara ett nära stöd genom hela projektcykeln från budgetanalys, avtalsförberedelser till analys av ekonomiska rapporter och revisioner. Du kommer främst arbeta gentemot handläggare och landrepresentanter men även dyka ner djupare vid behov med kapacitetsbedömningar och stöd direkt till lokala föreningar.

Dina kontaktytor i arbetet kommer främst att vara, övriga controllers, handläggare och de rådgivare som ansvarar för planering, uppföljning, utvärdering och rapportering både i Sverige och i fält. Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av åtta projektcontrollers, fyra businesscontrollers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.

Dina arbetsuppgifter
• Du bistår handläggare med råd i processer kring avtal, budget, finansiell rapportering, revision, riskhantering samt redovisning av integritetsfall
• Du driver processer kring verksamhetsplanering, internrapportering och bokslut
• Du ansvarar för att bedöma partners finansiella kapacitet, eventuella risker samt ge rekommendation kring möjliga förbättringsområden samt hur SRK ska hantera samarbetet
• Du ger stöd, coaching och utbildning avseende bedömning av finansiell kapacitet och de processer som nämns i första punkten
• Du ansvarar för att stödja partners kapacitetsbyggnad genom riktade utbildningar och workshops
• Du ansvarar för att göra stick-prov och kontroller av partners finansiella underlag för att säkerställa kvalité och avtalsefterlevnad.

Vem är du?
Formella kvalifikationer:

• Civilekonom eller motsvarande utbildning
• Minst 4 års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av bidragsuppföljning
• Erfarenhet av att utbilda och coacha
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Meriterande kvalifikationer:

• Erfarenhet av internationellt biståndsarbete
• Erfarenhet av humanitärt arbete inom internationella Röda Kors (RK) och Röda Halvmåne (RH) rörelsen
• Rödakorsengagemang som frivillig
• Ytterligare språk, t.ex. franska, arabiska

Personliga kvalifikationer:

Lika viktigt som att du lätt skapar dig en uppfattning om ett stort material och gör en analys är att du har en stor pedagogisk förmåga och på ett enkelt sätt kan beskriva samt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och har lätt för sociala kontakter. Du ser på frågor ur ett brett perspektiv, greppar snabbt komplexa frågeställningar och letar långsiktiga lösningar. Du är systematisk, välorganiserad och följer regler samtidigt som du också omprövar och ständigt söker förbättringar.

Du erbjuds
Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm. Tjänsten ska tillsättas från 1 april 2018 eller enligt överenskommelse. I tjänsten förutsätts att du kan genomföra resor med utbildningsinsatser på plats, utifrån den lokala förenings behov. Resorna kan gå till insatser i både katastrof och konfliktområden och arbetsförhållanden kan innebära viss/stor psykisk påfrestning.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karolina Wahlström, 076-297 87 95 alt. Karolina.wahlstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Wahlström 0762-97 87 95

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3910904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: