Riksgälden söker Helpdesktekniker

Riksgälden / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksgälden i Stockholm

Vill du vara med och utveckla statens finansförvaltning? Är du helpdesktekniker som lockas av att jobba med utvecklande arbetsuppgifter och teknik i framkant i en viktig samhällsfunktion för Sverige?

Riksgälden

Riksgälden har ett viktigt uppdrag att säkerställa att statens finanser hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I vårt uppdrag ingår bland annat att vara statens internbank, förvalta och finansiera statsskulden, ge statliga garantier och lån och hantera statligt stöd till banker och andra kreditinstitut. Vi arbetar med avancerade lösningar och samverkar med många externa aktörer, så som andra finansiella institut. Det ställer krav på en IT miljö som är säker, flexibel och effektiv.

Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt.

Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling, IT Stab och består av totalt cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig.

Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som balansen mellan privatliv och arbetliv alltid är viktig för individens välmående.

Tjänsten

I rollen som helpdesktekniker arbetar du med hög servicenivå, löser de ärenden och problem själv eller med stöd av IT-avdelningens second line. I arbetet ingår också installation och konfiguration av datorer, användarkonton och telefoni för nyanställda samt operativt med hårdvara hos våra medarbetare. Vidare ingår att hantera ärenden via Riksgäldens ärendehanteringssystem, mail och telefon, samt även direktkontakt med våra användare. Supportera klientplattformen och upprätthålla fastställda kvalitetsnivåer och svarstider är övriga arbetsuppgifter som ingår.

Helpdeskfunktionen är bemannad mellan kl 8.00 och 17.00 vardagar, vilket innebär viss schemaläggning förekommer.

Som helpdesktekniker är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service.

Kompetensprofil och personliga egenskaper

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT och minst 2 års praktisk erfarenhet inom service-, support- och/eller helpdeskområdet och gärna kunskap inom Microsoftmiljöer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vilket innebär att du är stresstålig och benägen att ge service i världsklass. Du är även respektfull i både relationer och sätt att kommunicera samt att du kan anpassa dig till målgruppens behov. Du arbetar lika bra i team som individuellt och har en god social och kommunikativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet. Riksgälden är en statlig myndighet och det är därför av stor vikt att du har ett etiskt förhållningssätt med en hög etisk och moralisk kompass.

Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Kontakt

Om du har frågor är du välkommen att ringa Kjell Franzen, biträdande avdelningschef IT, 08-613 46 91.

Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Arbetspsykologiska tester och arbetsprover kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Publiceringsdatum
2018-12-18

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.riksgalden.se/jobb senast den 23 Januari 2019. Bifoga CV, personligt brev och betyg. Ange referens RG 2018/1220

Urvalet av kandidater sker löpande



Om Riksgälden

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi ser till att statens pengar hanteras effektivt.

Riksgälden erbjuder medarbetarna en modern, tillgänglig och utvecklande arbetsplats med ett gott samarbetsklimat. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalité är höga, samtidigt som vi värnar balansen mellan privatliv och arbetliv. Riksgälden erbjuder friskvård och har en aktiv personalförening. Vi är ca 190 medarbetare och vi finns i moderna lokaler i centrala Stockholm.

Välkommen till oss. Vi behöver fler stjärnor i statens lag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Riksgälden

Adress
Riksgälden
Olof Palmes Gata 17
10374 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes Gata 17

Jobbnummer
4516639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksgälden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksgälden: