Riksarkivet söker medarbetare till Kundcenter

Riksarkivet / Butikssäljarjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksarkivet i Sollefteå, Härnösand, Ånge, Östersund, Uppsala eller i hela Sverige

Riksarkivet är en av Sveriges stora kulturmyndigheter, med uppgift att vara statlig förvaltningsmyndighet för arkivfrågor. Hos Riksarkivet bevaras framför allt statliga arkivhandlingar från medeltiden till i dag, men också handlingar från enskilda personer och organisationer. Riksarkivet har ett särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i Sverige. I uppdraget ingår tillsyn över de statliga myndigheternas arkivhantering. Genom att utveckla specifikationer för e-arkiv skapar Riksarkivet förutsättningar för att digitala handlingar ska bevaras för framtiden.

Svensk arkivinformation, SVAR, är en avdelning inom Riksarkivet. Avdelningens huvuduppgift är att tillgängliggöra arkiven för forskningsändamål bl.a genom digitalisering och tjänster för elektronisk tillgång. Avdelningen finns i Ramsele och har 36 anställda.

Publiceringsdatum
2014-11-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till SVARs kundcenter. Arbetet är omväxlande med mycket externa kontakter via telefon och e-post. Främst med användare och kunder från Sverige, en del kontakter sker även med kunder från utlandet. Arbetet består till stor del av information och service samt administration av kunder, försäljning och leverans. Funktionen sköter även myndighetens fakturering.

Du kommer bland annat att få svara på frågor och ge information om våra produkter och tjänster samt övergripande information om Riksarkivets arkivbestånd, svara på frågor om fakturor samt ta emot och registrera beställningar. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett stöd för användarna av Riksarkivets Digitala forskarsal och webbutik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är glad och utåtriktad. Arbetet kräver mycket hög grad av servicekänsla, gott omdöme och god datorvana. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och bör ha goda kunskaper i engelska. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel samt har förmåga att arbeta under intensiva förhållanden. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan hantera olika typer av kundkontakter.

Du bör ha erfarenhet av kundservice, administration och försäljning. Det är meriterande om du har kunskaper inom släktforskning och kännedom om Riksarkivets arkivbestånd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Ramsele.
Riksarkivet tillämpar 6 månaders provanställning.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Riksarkivet tillämpar 6 månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-21
Ange följande referens när du ansöker: SVAR 14-2014/00051
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Olofsson, Sektionschef 010-476 77 41

Facklig kontakt
Mikael Malmström, Saco 010-476 77 56
Joakim Sandström, ST 010-476 77 44

Företag
Riksarkivet

Adress
Riksarkivet
Box 125 41
10229 Stockholm

Kontorsadress
10229 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2083921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksarkivet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksarkivet: