Revisor/utredare till Skatteenhet 5, Stockholm

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
2017-08-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Revisor/utredare till Skatteenhet 5, Stockholm" (publicerad 2017-11-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär att utreda ärenden i kontrollinsatser med inriktning mot mervärdesskatt. Detektivkompetens och bevisvärdering är viktiga inslag i ditt arbete som sker i samverkan med andra myndigheter och andra länder. Skatteverkets behov av kompetens inom olika områden gör att vi erbjuder utbildning på plats och många möjliga karriärvägar.

Skatteenhet 5 arbetar i huvudsak med revisions- och utredningsverksamhet inklusive beslutssamordning i samband med denna, samt processföring i domstolarna. Kontoret deltar bl a i insatserna SPA, Utlandstransaktioner, Oredovisade inkomster, Angrepp och Gränsöverskridande handel. Vi är idag drygt 200 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om 120p/180 hp inom ekonomi/juridik
• har flerårig erfarenhet av arbete på Skatteverket, revisions-/redovisningsbyrå eller av annat relevant utredningsarbete
• har god samarbetsförmåga
• är kreativ, uthållig och lösningsinriktad
• har goda kunskaper inom beskattning och ett stort intresse för momsområdet
• talar och skriver sakligt på ett sätt som är lätt att förstå

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-11

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mette Holmberg, Sektionschef 010-574 11 69
Christina Engbrink, Sektionschef 010-574 27 15
Åsa Norrbom, HR-konsult asa.norrbom@skatteverket.se 010-572 38 77
Anita Fontanus Hazén, facklig representant Saco 010-574 17 52

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna Strandväg 22
17194 Solna

Kontorsadress
Solna Strandväg 22

Jobbnummer
3637497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: