Retention Manager Business Customer Service SME

Tele2 Sweden / Butikssäljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Eskilstuna, Västerås, Håbo, Södertälje, Örebro eller i hela Sverige

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.

Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Det här är jobbet:

Business Customer Service inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon och mail. Delar av vår kundservice driver vi i egen regi och delar driver vi tillsammans med partners. Vi tar hand om ca 110 000 kontakter varje månad och arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra företagskunder en service i världsklass. De segment vi ansvarar för beträffande administrativ implementering och administrativ kundförvaltning är Corporate & Public, Direct Sales och SME.

Vi söker nu en Retention Manager för Business Customer Service SME. Denna person kommer få ansvar för vänd och förlängningar av små och medelstora företagskunder som är i kontakt med Tele2s kundservice. I rollen ingår:

• Tätt samarbete med Tele2s säljorganisation samt säljcoacher och Win-Back ansvarig på SMEs kundservice
• Att föra dialog med Tele2s produkt- och CRM-avdelning kring potentiella vändverktyg
• Att tillsammans med kvalitetsansvariga upprätthålla och utveckla vänd och förlängningsrutiner
• Upptäckta och driva förbättringar kring arbetet med företagskundservices potentiella vänd och förlängningar
• Fortlöpande analyser utefter statistik från bl.a. Excel, Siebel och ARS

Det handlar om att vara en länk mellan kundservice och övriga Tele2 då det kommer till vändverktyg och förlängningar av små och medelstora företag.

Det här är vad du har:

• Gymnasieutbildning eller högskoleutbildning
• Du har god kunskap i Tele2s produkter och system
• Du har kunskap i Excel
• Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Kunskap i Siebel och ARS är meriterande

Du ska ha en hög social kompetens, är driven och gillar många kontaktytor. Tar eget ansvar, fattar beslut och skapar resultat i högt tempo. Du tar initiativ, är kreativ och nytänkande. Framför allt är du kundfokuserad och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär tät kontakt med övriga medarbetare på avdelningen samt andra enheter på Tele2.

Det här är vad Tele2 kan ge dig:

: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Som Retention Manager på Business Customer Service SME rapporterar du till: Head of Customer Operations SME.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på tele2.se/karriar och läs mer. Tjänsten är placerad i Eskilstuna eller Karlskoga och kommer kräva närvaro i båda dessa orter samt Kista. Välkommen med din ansökan senast den 24e april. Urval och intervjuer sker löpande.

Om du har frågor kontakta Christopher Carlander, Head of Customer Operations SME, 070 007 9555.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-04-10

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 2015/128
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Tele2 Sweden

Adress
Tele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista

Kontorsadress
Borgarfjordsgatan 16

Jobbnummer
2242069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tele2 Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tele2 Sweden: