Retail Staffing söker en Retail Staffing Coordinator

Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Retail Staffing söker en Retail Staffing Coordinator" (publicerad 2018-02-27) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Om Retail Staffing
Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom detaljhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna medarbetare till butik.

Vi har tillsammans med våra kunder en gemensam pool för respektive kedja och stad. Där erbjuder vi våra respektive kunder att boka sin egen personal så att de kan arbeta extra i andra butiker alternativt hyra in våra duktiga butikssäljare som kan arbeta när behovet är som störst.

Vi erbjuder våra kandidater att arbeta som butikssäljare i världens bästa bransch som uthyrd via vår bemanningspool eller som anställd direkt hos kund.

Retail staffing Sverige AB är medlem i bemanningsföretagen Almega och tillämpar Handels avtal inom butik och lager.

Vi har för närvarande Staffingpooler i Göteborg, Stockholm, Skåne och Linköping/Norrköping, med flera orter för kunder så som tex Accent, Rizzo, A-to-B, Lindex, Glitter, Plantagen, Sthlm Blvd, Joy, Department & Stores / NK, MQ, Cervera, Hemtex och bemannar över 350 butiker med ca 450 konsulter som vi kallar polare.

Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag. När vår duktiga kollega Emma nu går vidare till nya utmaningar inom företaget behöver vi utöka vårt härliga team med ytterligare en Staffing Coordinator. För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.

Att hitta rätt personer är en utmaning och prövar din förmåga att våga tänka utanför ramarna. Jobbet ger dig goda möjligheter att skapa ett nätverk i näringslivet speciellt inom Retail, vilket är värdefullt för din fortsatta karriärutveckling.

Vi arbetar aktivt med att söka upp, bygga relationer och attrahera kandidater med rätt kompetens till våra uppdrag både inom rekrytering och bemanning. Till vår hjälp har vi marknadens bästa verktyg för både rekrytering och bemanning. Vi bemannar våra kunders butiker och strävar alltid efter att bygga långsiktiga och nära relationer med både kunder och polare. Vi håller en mycket hög servicenivå och anpassar oss efter våra kunders behov.

Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bl.a. att:

* Att ansvara för bemanningen, dvs att bevaka och säkerställa att pass bokas och genomförs
* Introducera och lära upp nyanställda polare
* Ha regelbunden kontakt med våra polare
*.Kandidat- och kundaktiviteter / kundvård genom mässor och butiksbesök
* Följa upp och utvärdera våra genomförda bokningar genom att regelbundet ha kontakt med butikerna och polarna
* Administration såsom framtagning av anställningskontrakt, statistik, avstämning av tidrapporter, m.m.

För att klara av rollen tror vi att du:

* Har minst 1 års erfarenhet av sälj och service inom butik
* Har erfarenhet från bemannings- och / eller rekryteringsbranschen
* Krav på att du har studerat HR/PAO med en max 2 år gammal examen
* Är nyfiken, noggrann, flexibel, ansvarstagande och förändringsbenägen
* Är en lagspelare som gillar att arbeta i ett litet, tight team med högt i tak och högt tempo
* Är utåtriktad och en "people person" som älskar att jobba med människor och att bygga relationer
* Trivs med och är van vid att leverera ett förstklassigt bemötande och en mycket hög servicenivå

Våra kunders butiker har öppet sju dagar i veckan och för att vi skall kunna ge dem bästa möjliga service ingår kvälls- och helgarbete enligt ett rullande schema. Resor i tjänsten förekommer. För rätt person finns stora det möjligheter att själv påverka sina arbetsuppgifter.

Vi erbjuder:

* Att få vara med att påverka, få mycket ansvar och möjligheten att påverka utvecklingen
* Att få arbeta i ett litet, tight team med högt i tak, härlig stämning och högt tempo
* Goda utvecklingsmöjligheter
* Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse
* Utöver en fast månadslön erbjuder vi även bonus
• Individuell kompetensutvecklingspeng
* Vi erbjuder träningsbidrag samt träning på arbetstid

Tjänsten är på heltid och du är övertidsavlöst. Vi följer tjänstemannaavtalet Unionen.

Tjänstens placering är på vårt trevliga kontor i centrala Göteborg. Vi ser gärna att du kan börja omgående, så vänta inte med din ansökan. Vi tror att du är i början av din karriär. Vi strävar efter mångfald och ser gärna manliga sökanden då vi idag har flest kvinnliga medarbetare.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till VD Ulrika Mikkelsen, 0767-77 41 38 alt
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-02-24

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Ange följande referens när du ansöker: Retail Staffing Coordinator
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Mikkelsen ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767 - 77 41 38

Företag
Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel

Adress
Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
3985158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel: