Retail Staffing söker en driven och engagerad Ekonom / HR-admini

Retail staffing - bemanning & rekrytering butik / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2017-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Retail Staffing söker en driven och engagerad Ekonom / HR-admini" (publicerad 2017-04-20) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail staffing - bemanning & rekrytering butik i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom Detalj/- och Daglivaruhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna med medarbetare och chefer till butik och kontor.

Våra kunder är från hela branschen, tex: Mio, Lindex, Glitter, Hemköp, Indiska, Plantagen, Synoptik, Akademibokhandeln, Swedol, Lidl, K-rauta, Coop m fl. Retail Staffing bemannar över 350 butiker i Stockholm/Göteborg/Skåne/Norrköping/Linköping med våra härliga kollegor vi kallar "Polare".

Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag till båda våra två verksamheter: Retail Recruitment och Retail Staffing. För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.

Hos oss är det högt tempo och korta deadlines då vi jobbar med att matcha rätt kompetens till rätt uppdrag inom rekrytering och bemanning. Rollen är en mix av både Ekonomi och HR-administration.

Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.

Arbetsuppgifter:
• Avstämning av våra kunders attester inför fakturering
• Kontakt med vår leverantör av löner vars system bygger på AGDA resp Wisma
• Köra löner
• Kontroll av lönespecifikationer
• Sammanställning av tider och framtagning av fakturor samt inmatning i SpeedLedger
• Inmatning av bokföringsunderlag till lönerna i SpeedLedger
• Avstämningar i samband med upprättande av momsrapport och skattedeklaration för moms
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken
- Avstämningar i samband med upprättande av skattedeklaration
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken
• Hantering av kontrolluppgifter för de anställdas löner
• Löpande bokföring
• Registering och uppdatering av nya kunder/arbetsställen, löner och fakturaunderlag
• Ta fram bemanningsstatistik dag/vecko/månad
• Övrigt förekommande kontorsrelaterade arbetsuppgifter

Som person är du:
• Antingen egenföretagare eller arbetstagare
• En positiv person som gillar tempo och förändring och som har stor passion för ordning och reda
• Har siffersinne, är analytisk och noggrann
• Van av att arbeta i olika lön och faktureringsprogram. Merit om du kan Speedledger , Wisma samt Agda
• Trygg i dig själv och van att arbeta självständigt och ta ansvar

Dina erfarenheter/kunskaper:
• Du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom ekonomi i minst 2 år
• Du har en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning
• Du har bra kunskaper inom olika lagar och regler såsom sjuklönelagen, arbetstidslagen, semesterersättning samt minst grundläggande kunskaper om arbetsrätt
• Merit är om du kan Handelsavtalet


Vi erbjuder:
• Att för vara med i ett snabbväxande företag i en expansiv bransch
• Att få vara med att påverka
- Att få arbeta i ett litet, tight team med högt i tak, härlig stämning och högt tempo
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Tjänsten är på 3 dagar/veckan, delvis kan du styra dina arbetstider och möjligheten att jobba hemifrån finns. Tjänsten kommer att utökas till heltid på sikt.
• Utöver en fast månadslön erbjuder vi även bonus
• Vi erbjuder en sjukvårdsförsäkring och träningsbidrag
• Härliga arbetskamrater och fina lokaler på Drottninggatan i Göteborg

Övrigt:
Vi kan även tänka oss en interimslösning dvs du har ett eget bolag och arbetar på uppdrag hos oss. Du arbetar för våra två bolag och rapporterar till VD för Retail Staffing.

Vi har kollektivavtal för tjänstemän. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi gärna ser att du kan börja omgående, så vänta inte med att skicka in ansökan då vi kallar till intervju fortlöpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ulrika Mikkelsen VD Retail Staffing, 0767-774138 alt ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

VI KAN INTE HANTERA ANSÖKNINGAR VIA MEJL ELLER POST, UTAN ENDAST VIA VÅR HEMSIDA!

Varmt välkommen till oss!

"We love retail"

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2017-04-17

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-14
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom / HR-administratör
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Mikkelsen ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767 - 77 41 38
Olle Mikkelsen olle.mikkelsen@retailrecruitment.se 0703 - 37 44 05

Företag
Retail staffing - Bemanning & Rekrytering butik

Adress
Retail staffing - Bemanning & Rekrytering butik
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
3441884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail staffing - bemanning & rekrytering butik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail staffing - bemanning & rekrytering butik: