Retail Expert

Gemini Rekrytering / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gemini Rekrytering i Solna, Stockholm, Örebro, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2008-12-15

Företaget
Gemini Rekrytering hjälper företag och kandidater att växa tillsammans.
Vi är inte bara bra på att hitta den bästa kandidaten ur ett kravprofilssynsätt utan även ur ett mjukare perspektiv. Vi ser till att kemin och personligheterna stämmer överens mellan företag och kandidat. Vi tar också vårt sociala ansvar och arbetar för att öka mångfalden ur flera perspektiv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Man ingår i Customer Care Center och fungerar som Level 2 support. Detta innebär att man bevakar ärenden som Level 1 support registrerar i ärendehanteringssystemet och kontaktar de kunder vars ärenden kräver det. Förutom att hjälpa kund kommer man också att hjälpa de egna serviceteknikerna, olika servicepartners samt kundens egen helpdesk per telefon.
Level 3 sitter i Tyskland om man behöver ta hjälp för att lösa kundens problem. Det rör sig om både hårdvaru- och mjukvaruproblem inom Retail. Fokus kommer initialt vara inom slutna kassasystem. Även hantering av Bank sidan kommer att behövas emellanåt.
När rätt kompetens finns kommer personen även att hålla utbildning för servicetekniker
Krav/önskemål:
Bakgrund
Teoretisk utbildning
IT
Språk:
Goda kunskaper i svenska, engelska i tal och skrift
Kunskaper i tyska i tal och skrift
Praktisk bakgrund
Elteknisk linje alternativt elteknisk bakgrund (certifikat ej krav)
Grundläggande PC-kunskap(att kunna felsöka, avinstallera och installera om program, plocka isär och bygga ihop en dator t. ex.)
Butikserfarenhet och tekniskt kunnande inom hårdvaran (kassasystem, vågar, handscanner etc).
Elteknisk bakgrund så att man kan felsöka elfel med mätinstrument.
Kunskap inom larm.
Finmekaniskt kunnande.
Vana av banksystem förutom av kassasystem.
Avgörande kompetenser för att nå arbetsmålen: Kvalitetsorientering.
Är observant på mål och fastställd kvalitet.
Ser till att normer för kvalitet och produktivitet upprätthålls
Specialistkunskap:Förstår de tekniska och yrkesmässiga aspekterna av arbetet och håller sig kontinuerligt uppdaterad inom sitt fackområde.
Problemlösning & analys:Analyserar frågor och bryter ner dem i sina beståndsdelar. Gör systematiska och rationella bedömningar grundade på relevant information.
Engagerad: Motiverar sig att arbeta hårt för att nå målen. Visar entusiasm och är inriktad på fortsatt karriär.
Resor i tjänsten: Under de första månaderna förekommer resor i samband med utbildning
B körkort är ett krav
Tillträde: Snarast
Lön: Fast lön
Villkor: Bonus utöver grundlönen
Arbetstid 8-16:30, men man ansvarar gemensamt med kollegorna för att telefontiden 8-17 är bemannad
Semester 30 dagar/år
Ej övertidsersättning
6 månaders provanställning
Bärbar dator, mobil, lunchtillägg, friskvårdsbidrag, massage
Sista ansökningsdag för den här tjänsten är 2008-12-30
Sandra Amneröd 0766-34 28 10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Gemini Rekrytering

Adress
Gemini Rekrytering
solna torg 19
17145 Solna

Jobbnummer
370409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gemini Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gemini Rekrytering: