Resultatenhetschef Personlig assistans

Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Vara, Mellerud, Tidaholm, Mariestad, Lysekil eller i hela Sverige

I Vara ser vi lite längre! Vara kommun är inte rädd att sticka ut hakan, att satsa på utvecklingsfrågor som stärker kommunen på lång sikt och att investera för framtidens generationer.

Detta, vårt mod och vår inneboende kraft, är också en av våra drivkrafter för framgång. Vara kommun tillämpar mål- och visionsstyrning, och personalidén bygger på hörnstenarna ledarskap, kompetens och delaktighet. Vi satsar på kontinuerlig kompetensutveckling för våra medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-08-19

Beskrivning
Vi söker nu en resultatenhetschef för Vara kommuns personliga assistans.

Ditt uppdrag blir att leda, styra och utveckla verksamheten så att kraven på gällande uppdrag, lagar och riktlinjer följs. Till verksamhetsansvaret hör att verkställa biståndsbeslut gällande personlig assistans. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. administration kring ekonomisk uppföljning gällandes SFB-ersättning från Försäkringskassan. Även ett visst utredningsarbete förekommer.

Chefskapet för Vara kommuns personliga assistans delas mellan två chefer i vilket du blir den ena delen. Som resultatenhetschef i Vara kommun erbjuds du att arbeta med ett nära ledarskap där du upplever känsla av sammanhang. Vi tror nämligen att det är en förutsättning för både dig och verksamheten att utvecklas. Du kommer att vara en del i ett utvecklingsinriktat team som präglas av engagemang och kunskap inom hela området för funktionsnedsättning. Att utmana traditionella tankesätt, vara innovativ och nytänkande är egenskaper som uppmuntras.

Som resultatenhetschef har du det fulla ansvaret för din enhets ekonomi, personal och verksamhet.

Kvalifikationer
Du ska vara socionom eller ha annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet från arbete inom socialtjänstens område. Erfarenhet från tidigare ledarskap är meriterande. Du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du är engagerad och kommunikativ.

Som resultatenhetschef ska du ha förmåga att skapa förtroende och bra relationer till dina medarbetare och genom närvaro och dialog skapa förutsättningar för dem att göra ett gott arbete utifrån sina olikheter och erfarenheter. Din samarbetsförmåga är god och du löser uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är en person som trivs i en verksamhet som förändras och du kan anpassa dig till nya omständigheter.

Övrig information till sökande

Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.

I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Mynetwork. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 2016/256
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Marie Brander, Tf. Socialchef 0512-312 38

Facklig kontakt
Facklig företrädare, Via kommunens växel 0512-310 00

Företag
Socialförvaltningen

Adress
Socialförvaltningen
Stora Torget 8
53431 Vara

Kontorsadress
Stora Torget 8

Jobbnummer
3001422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: