Resultatenhetschef Arbetsmarknadsenheten, team 1

Södertälje kommun / Sjukvårdschefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Ledarskap i Södertälje
Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer.
I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap bottnar i en djup förståelse för vår värdegrund samt vilka krav vi ställer och vilka förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun.

En dag på jobbet
Arbetsmarknadsenheterna i Södertälje kommun är uppdelade i två enheter och tre team varav du i det här området leder enhet 1. Samarbete med team två och tre är dock centralt. På arbetsmarknadsenheten, enhet ett är det främsta uppdraget att stötta medborgare som uppbär försörjningsstöd till självförsörjning. Arbetsmarknadsenheten verkar för ett socialt hållbart samhälle med fokus på att bryta segregation och utanförskap genom arbete och sociala insatser. Arbetsmarknadsenhetens mål är att människor ska bli självförsörjande genom arbete, företag ska växa genom kompetens- och resursutveckling och samhället ska vara hållbart. Arbetsmarknadsenheten är ett stöd för försörjningsstöd och ett komplement till Arbetsförmedlingen, samt samverkar med offentliga arbetsgivare, privata företag och idéburna organisationer som aktivt vill bidra till en arbetsmarknad tillgänglig för alla. Som resultatenhetschef för enheten ansvarar du över budget och verksamhet samt har personalansvar för cirka 13 medarbetare. Enheten arbetar enligt metodiken Supported employment. På enheten pågår ett stort arbete med att anpassa arbetssätt och insatser till försörjningsstödstagarna i kommunen, ett stort fokus är därmed samverkan med försörjningsstödsenheterna. . I uppdraget ingår också att samordna kommunens arbetsmarknadsplaceringar i form av bl.a. offentligt skyddade anställningar (OSA).

Vem är du?
Vi söker dig som kan förmedla en positiv framtidstro och kunna beskriva framtidsvisioner och med det har en förmåga att inspirera och entusiasmera sina medarbetare. Du ska kunna lyfta fram hur medarbetares arbetsinsatser bidrar till att göra visionerna möjliga. Då vi implementerade en ny metodik under 2021, är det viktigt att du har förmåga att utmana dina medarbetar att framföra åsikter, förslag och att våga prova nya arbetssätt och ta sig an utmaningar men också att du orkar hålla i och hålla ut i verksamhetsutvecklingen. Arbetet kräver att du kan arbeta strukturerat, uthålligt och med en tydlig process mot högt uppsatta mål. För dig är det självklart att visa uppskattning för dina medarbetare genom positiv återkoppling samt rak och konstruktiv feedback och du stöttar även vid mindre lyckade resultat. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och att delta i dina medarbetares arbetsvardag.

Publiceringsdatum
2022-03-08

Kvalifikationer
Det är ett krav att du har gedigen och mångårig erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsfrågor - med en målgrupp som står väldigt långtifrån arbetsmarknaden. Du behöver ha erfarenhet av att arbete med människor i socialt utsatta grupper och förståelse för arbetsmarknadsfrågornas samhällsuppbyggnad med statliga, kommunala och privata aktörer. Du ska kunna skapa verksamheter som är gynnande och motiverande för deltagare och skapa en verksamhet som ingjuter hopp och tillit. Det är viktigt att du har kunskap om socialt arbete och hur sociala och medicinska aspekter kan påverka människors självförsörjning. Du behöver också ha erfarenhet av ledarskap.
Relevant akademisk utbildning, socionom, beteendevetare, utbildning inom arbetsmarknadsfrågor eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Likaså god svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Supported employment.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ansvar över budget, personal och verksamhet.
Det är meriterande om du kan fler språk.

Vi erbjuder dig
Vi satsar på våra chefer och erbjuder kompetensutveckling bl.a. genom vårt mentorsprogram samt möjlighet till kollegial handledning som sker kommunövergripande.

Välkommen till oss!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänste

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "148536".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Sofia Lidén
sofia.Liden@sodertalje.se

Jobbnummer
6414964

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: