Reskontrahandläggare-leverantör till miljöcertifierade Green Car

sharper / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos sharper i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Norrköping, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-10-10

Om företaget
Vi har våra rötter i den svenska tågtrafikens ursprung och är Sveriges mest erfarna aktör inom järnvägslogistik."

När Green Cargos tåg rullar, rullar hjulen för svensk industri och handel. I många avseenden bär de tillväxten, välfärden och jobben på sina hjulaxlar. De kör lastbilshytter till Gent, möbler till Haparanda, tidningspapper till Frankfurt, mjöl till lokala bagerier, vin till middagsbordet och stålämnen till Borlänge.

Med sina 1 900 anställda, 360 lok och 5 000 vagnar erbjuder de miljömärkta dörr-till-dörr-transporter i ett nätverk som når ut över hela Sverige och med sina partners når de tusentals orter i Europa.

Green Cargo beskriver sig som pålitliga och trygga i branschen när det gäller transportering av stora volymer som ska färdas långa sträckor, samt kan stoltsera med flertalet certifikat vad gäller miljö, kvalitet och arbetsmiljö.

Ort: Solna

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Dina ansvarsområden:

Du kommer att verka inom verksamhetsområdet redovisning och rapportera till gruppchefen över kund - och leverantörserkontra. Följande bitar ingår i ditt ansvarsområde:

• Ansvara för hela flödet inom leverantörsreskontran
• Säkerställa avstämningar
• Säkerställa att arbetet utförs enligt tidplan och enligt gällande rutiner och regler inom området
• Ansvara för att leverera standardrapporter

Därutöver förväntas du hålla dig uppdaterad kring förändringar inom området och att du aktivt föreslår förbättringar inom det aktuella ansvars- och processområdet.

Vidare medverkar du till att system och register hålls uppdaterade, samt att du aktivt upprätthåller en god kontakt med Ekonomistabens kunder.

Du deltar även i utvecklingen av gruppens rutiner och medverkar till att uppsatta mål nås.

Din roll och vanligt förekommande arbetsuppgifter:

I syfte att förtydliga bilden av vad som ingår i din roll som Reskontrahandläggare-leverantör kommer du att arbeta med följande delar:

• Utredningar och avstämningar
• Kontakt med leverantörer
• Säkerställa avstämningar, periodiseringar och bokningar av konton inom ansvarsområde
• Säkerställa kvalitetssäkrat underlag under revision.
• Delansvarig att upprätthålla tidplan och leverans inom ramen för "körschema" för bokslut och rapportering
• Delta i utvecklingen av processer för hela gruppens verksamhet
• Delta och följa upp förbättringsaktiviteter inom processområdet reskontra
• Hålla dig ajour med utveckling och förändringar inom det egna ansvarsområdet avseende reskontra
• Ta fram och uppdatera rutinbeskrivningar
• Uppläggning, korrigering, rättning och spärrning av leverantörer (svenska/utländska)
• Kontering av fakturor
• Manuell registrering av leverantörsfakturor

Profil
För att passa in i rollen bör du kompetensmässigt ha god förståelse och kunskap i reskontrahantering och redovisningsrelaterade frågor. Dessutom är du intresserad av att utveckla ditt eget arbete, samt bidra till gruppens arbete genom förslag på förbättringar av verksamheten.

Kunskaper

Vi söker dig som har:

• Kunskaper i redovisning och företagsekonomi
• God kunskap i officepaketet, speciellt Excel
• Kunskap om reskontraarbete/reskontraprocessen
• Systemkunskap relaterat till ekonomiprocesserna.

Vi ser gärna att du har några års praktisk erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och redovisning, samt erfarenhet av något elektroniskt workflowsystem. Det är även meriterande om du har kunskaper i SAP eller något liknande större affärssystem.

Dina personliga egenskaper
Du har förmågan att arbeta självständigt med hög precision, snabbhet och engagemang. Vidare har du en god servicekänsla, vilket i sin tur präglar ditt noggranna och strukturerade arbetssätt. Därtill är du en teamplayer och har ett öppet sinne när det kommer till förändringar. Utöver det har du förmågan att prioritera och hålla deadlines, vilket går hand i hand med din förmåga att se helheten i ditt arbete.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om företaget
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
MADELEINE LINDHOLM madeleine.lindholm@sharper.se

Företag
sharper

Adress
sharper
Lindhagensgatan 74
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 74, Stockholm

Jobbnummer
3742535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från sharper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos sharper: