Reseräkningsspecialist till Optimera i Malmö

SJR / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 53 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 900 anställda och omsätter drygt 3 miljarder SEK. Optimera finns även i Danmark, Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint Gobain omsätter ca 40 miljarder Euro och har mer än 170000 anställda i 66 länder.

Engagemang, noggrannhet och kreativitet - är det ord som kännetecknar dig? Är du en driven administratör som lockas av att skapa struktur på ett självständigt sätt? Då har vi nästa stora utmaning för dig som reseräkningsspecialist på Optimera.

Du kommer att tillhöra Optimeras lönecenter som består av ett professionellt, glatt team på 7 personer som erbjuder kunskap, arbetsglädje och erfarenhet i en dynamisk arbetsmiljö. Arbetsmiljön kännetecknas av en god stämning och högt tempo som utmanar dig på många plan. Din anställning kommer att vara på Optimera Svenska AB.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Du är ensam ansvarig för reseräkningshanteringen inom Saint-Gobain Distribution (SGDS), där Optimera ingår, vilket innebär ca 500 utlägg på en månatlig basis. Av dessa kan ca 40 % behöva en extra handpåläggning, i form av att säkerställa att originalunderlag finns bifogat med reseräkningen samt att utläggen är korrekt redovisade. Detta arbete kräver en noggrannhet utöver det vanliga och en gedigen kunskap inom bland annat moms- och skatteregler, representationsavdrag och hantering av friskvårdsbidrag där även de interna regelverken och resereglementen för kunderna spelar in. Du har en betydelsefull roll i att återkoppla, informera och utbilda chefer såväl som personal, vilket kräver en god kommunikativ förmåga. En annan del av tjänsten är att utveckla ett utbildningsformat som kan implementeras brett inom SGDS och vara "hjälp till självhjälp" för att underlätta i organisationen.

Lämplig bakgrund
Du är gymnasieekonom och har viss erfarenhet av redovisning exempelvis från byrå. Du har en bredd och djup inom ditt område, mellan 3-5 års erfarenhet och trivs i en roll där du har stort inflytande över ditt eget arbete och är mån om att driva det framåt. Du känner ägandeskap över dina områden, men delar gärna med dig av dina erfarenheter och bjuder in till dialog.

Du besitter god systemkunskap i Excel och helst även i AGDA PS och vågar utforska vilket sker på ett ansvarsfullt sätt.

Du som person
Optimera vill att du ska trivas och därför läggs det stort fokus på din personlighet och din förmåga att passa in i gruppen. Du är engagerad i ditt arbete och entusiasmerande gentemot dina kollegor. Du är fast övertygad om att ett gott samarbete och tydliga målsättningar är ett framgångsrecept och du gör det du kan för att inspirera till detsamma. Du är stabil, trygg och flexibel samtidigt som du har en kreativ ådra. Din administrativa förmåga är väl utvecklad och du vet när det krävs detaljgranskning och när blicken måste lyftas. Du använder sunt förnuft i ditt arbete och drar slutsatser därefter.

Då mycket av ditt arbete sker på distans, där kunderna sitter ute i landet, så är det också viktigt att du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift.

Optimeras värdeord ärpersonligt - tryggt - enkelt. Optimera är en jordnära och pragmatisk organisation och det är viktigt att du matchar in i en sådan kultur, här gäller det att kavla upp ärmarna och tycka det är kul att vara med på tåget och bidra till önskade och gemensamt uppsatta mål!

Publiceringsdatum
2018-01-23

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar Optimera med SJR in Scandinavia. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du ansöker snarast. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elina Alkesund på 0704-715927. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elina Alkesund elina.alkesund@sjr.se 040-6655154

Företag
SJR

Adress
SJR
Adelgatan 9
21122 Malmö

Kontorsadress
Adelgatan 9, Malmö

Jobbnummer
3918327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: