Reseadministratör

Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Enheten ledamotsadministration ingår i den administrativa avdelningen vid Riksdagsförvaltningen och ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter. Enheten, som består av 11 personer, hanterar regelverket om ledamöternas olika typer av ersättningar, bl.a. arvoden, resekostnadsersättningar, pensioner, inkomstgarantier och omställningsstöd.




Publiceringsdatum
2017-05-18

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär huvudsakligen administration av kostnadsersättningar till riksdagens ledamöter och tjänstemän med anledning av olika typer av tjänsteresor. Du kommer också att ge information och utbildning om vad som gäller i reserelaterade frågor samt bistå vid utlämning av allmänna handlingar och offentliga uppgifter. I arbetet kommer du även att ge service och ha regelbunden kontakt med ledamöter och tjänstemän vid Riksdagsförvaltningen och partikanslierna. Vi arbetar i eBuilders reseräkningssystem.


Kvalifikationer
Du ska ha minst gymnasieutbildning och utöver det gärna utbildning inom reseadministration. Du bör ha flerårig erfarenhet av reseadministration. God kännedom om inkomstskattelagens bestämmelser om tjänsteresor är meriterande, liksom erfarenhet av ekonomiadministration i övrigt.

Du är noggrann, lyhörd och serviceinriktad och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du bör också vara flexibel och intresserad av administrativa frågor med tillhörande regler och rutiner. Vidare ska du trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Tillträde under hösten 2017.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 2142-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Norin 08-786 60 34
Mats Lindh 08 786 53 28

Företag
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Adress
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
3508730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration: