Rekryteringsspecialist

Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

Rekryteringsenheten är en verksamhet som sköter rekryteringar inom Skövde kommun. Verksamheten kommer att starta upp under våren 2018 för att i form av ett pilotprojekt ge ett utredningsunderlag inför beslut om att bilda en kommunövergripande rekryteringsenehet. Under piloten beräknas enheten genomföra ca 200 rekryteringar inom de flesta områden inom Skövde kommun. Grunden för enheten är att chefen alltid ansvarar för rekryteringen och utformningen i rekryteringsarbetet tillsammans med rekryteringsspecialisten.

Om rekryteringsenheten blir en permanent del av Skövde kommuns organisation kommer den att ha ansvar för att stötta samtliga chefer inom kommunen i rekryteringsarbetet samt delta vid marknadsföringsaktiviteter så som mässor och arbetsmarknadsdagar. Vidare kommer enheten att kvalitetssäkra arbetsrättsliga processer så som företrädesrätt, omplaceringar och andra övergripande frågor rörande anställning och rekryteringsordning. Möjligheten kommer även finnas för externa kunder så som kommunala bolag kommuner i närområdet.

Då rekryteringsenheten drivs i form av ett pilotprojekt under 2018 och om beslut av införande fattas av kommundirektörens ledningsgrupp kan det finnas förutsättningar för en tillsvidareanställning.


Publiceringsdatum
2017-12-15

Arbetsuppgifter
Som rekryteringsspecialist ansvarar du för att rekryteringsprocessen fungerar från start till slut. Du kommer att planera, strukturera och genomföra rekryteringsarbetet tillsammans med rekryterande chef och till stora delar individuellt.

Ditt uppdrag är att bedöma kandidaters lämplighet för den befattning som ska tillsättas. Du kommer att skapa annonser, genomföra urval, intervjuer och annan administrativ handläggning gällande rekryteringsarbetet.

Du kommer självständigt att genomföra rekryteringsprocesser och planera rekryteringsarbetet tillsammans med de chefer och verksamheter som du har ansvaret för att stötta.

I ditt arbete har du nära kontakt med rekryterande chef och ansvariga HR inom verksamheten.

Du kommer även att vara en viktig del i arbetsrättsliga processer inom kommunen tillsammans med HR exempelvis företrädesrätt och omplaceringsutredningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är personalvetare eller har en liknande kandidatexamen inom HR alternativt en utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
Vidare har du tidigare relevant arbetslivserfarenhet, helst inom områdena HR, rekrytering eller bemanning. Denna erfarenhet har gjort att du har god förmåga att stötta och coacha dom kunder du kommer att ha i din roll hos oss.

Meriterande, men inget krav är tidigare erfarenhet av att arbeta med; kompetensbaserad rekrytering, och/eller certifiering inom personlighetstestning.

Dina personliga egenskaper och förmågor är:
• God samarbetsförmåga
• Hög självständighet/självgående
• Hög kreativitet
• Stor analytisk förmåga
• Hög integritet
• Uthållighet

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. , upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-04
Ange följande referens när du ansöker: A739986
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olle Bergman 0500-49 82 84

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
3856163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor: