Rekryteringskonsult

Personalstrategerna I Mälardalen AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
2009-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringskonsult" (publicerad 2009-11-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalstrategerna I Mälardalen AB i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Köping, Flen eller i hela Sverige

Personalstrategerna i Mälardalen AB är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag . Verksamheten omfattar förutom uthyrning och rekrytering även individutveckling och jobbcoachning som privat Arbetsförmedling på olika orter i Sverige.
Personalstrategerna är i dag ett etablerat företag inom frågor som rör kompetensresurser, arbetsmarknad, arbetsliv och arbetsinriktade utvecklingsinsatser. Vi har i dag tolv kontor i Sverige varav huvudkontoret ligger i Eskilstuna.
Vi går mot strömmen!
Personalstrategerna expanderar ständigt och satsar stort, och söker därför omgående förstärkning till vårt huvudkontor belägetet i centrala Eskilstuna.
I rollen som rekryteringskonsult ansvarar du för hela rekryteringsprocessen gentemot kunderna, från införsäljning, kravprofilstagning och verksamhetsbeskrivning till annonsering, kandidaturval, personbedömning och uppföljning.
Utbildning/erfarenhet
Du har akademisk utbildning, betenendevetare eller från personal. Minst 2 års erfarenhet fodras som rekryteringskonsult.
Observera att erfarenhet av rekrytering är ett KRAV.
Du har kunskap om tjänsteförsäljning, rekryteringsprocesser och van att arbeta processintriktat.
Processerna genomförs i högt tempo utifrån kundernas höga krav på snabb hantering av sina rekryteringsbehov
Dina egenskaper
Som person är du målinriktad, drivande och har ett positivt förhållningssätt. Du har god självkännedom, inre trygghet och ser möjligheter i alla situationer. Arbetet ställer höga krav på affärsmässighet, handlingskraft, ihärdighet, lyhördhet och engagemang. Du är en prestigelös problemlösare som gärna definierar mål både kvalitativt och kvantitativt.
För att passa in i rollen hos oss bör du vara utåtriktad, social, kreativ och uthållig. Det är viktigt att du som person är resultatinriktad och drivs av att åstadkomma förändringar.
Det är meriterande om du har utvecklade nätverk inom offentliga och privata företag.
Har du självständigt arbetat med tjänsteförsäljning är det meriterande.Du bör vara självgående och drivande i rekryteringsprocessen. Du är van vid kundkontakt och inspireras av kundmöten.
Datorvana och förmåga att hantera Officepaketet är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb.
Körkort och egen bil är ett krav då resor i jobbet ingår.
Arbetstid är dagtid.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Personalstrategerna eftersträvar mångfald.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten
Tillsättning sker omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Ta chansen till ett spännande arbete i ett expasivt företag!

Publiceringsdatum
2009-05-11

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: johanna.pettersson@personalstrategerna.se

Kontakt
Johanna Pettersson, Personalansvarig, 0707-122618, 016-5517872 (Kontoret), johanna.pettersson@personalstrategerna.se

Företag
PERSONALSTRATEGERNA I MÄLARDALEN AB

Adress
PERSONALSTRATEGERNA I MÄLARDALEN AB
FRISTADSTORGET 8A
63220 Eskilstuna

Kontaktuppgifter
E-postadress: johanna.pettersson@personalstrategerna.se

Jobbnummer
447769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalstrategerna I Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalstrategerna I Mälardalen AB: