Rekryteringskonsult

Centric Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår konsultorganisation söker vi en rekryteringskonsult med erfarenhet av både operativt och strategisk rekrytering. Du kommer inledningsvis att arbeta med vår kunds linjechefer i konsultverksamhet för att stötta dem i rekryteringsarbetet av tekniska profiler.

Rollen är placerad i Kista, Stockholm.


Publiceringsdatum
2019-06-13

Dina arbetsuppgifter
Rollen innefattar daglig kontakt med kandidater, HR Business Partners, rekryterande linjechefer och i viss mån externa leverantörer.

Du kommer, vid sidan av detta, att arbeta strategiskt med att sätta en plan för hur företaget ska nå rätt kandidater framöver. Som en del av hela organisationens förändringsarbete behöver det finnas en strategi kring hur man arbetar med Employer Branding och Talent Pipeline, vilka forum man bör synas i för att bygga nätverk med rätt målgrupp av kandidater inför framtida rekryteringsbehov.

Du kommer i det strategiska arbetet att arbeta tillsammans med marknadsavdelningen, HR Specialist samt nordiska Talent Manager. Eftersom de arbetar i en internationell matrisorganisation så kommer du att ha kontakt med intressenter på nordisk och EMEIA-nivå.

Din profil och kvalifikationen

• Kandidat eller Masterexamen inom HR, IT, Ekonomi eller likvärdigt.
• 3-5 års erfarenhet som researcher, rekryteringskonsult eller konsultchef med rekryteringsansvar.
• Erfarenhet av IT-rekrytering.
• Erfarenhet från att arbeta på etablerat konsultbolag eller rekryteringsverksamhet med helhetsansvar för kundkontakt, kandidatupplevelse och search.
• Starkt meriterande med erfarenhet som in house-konsult i globalt IT-bolag alternativt specialist inom rekrytering på HR-avdelning.
• Erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprojekt och processer från ax till limpa.
• Flytande i affärssvenska och affärssengelska i tal och skrift. Koncernspråk är engelska.
• Förmåga att arbeta och driva processer självständigt.
Egenskaper:
Du behöver vara öppen, drivande, trivas med att bygga upp nya arbetsprocesser och ha ett positivt förhållningssätt. För att trivas i rollen behöver man även tycka om att ha många kontaktytor och våga ta kontakt med olika personer i bolaget för att samla information som behövs i uppdraget. Då du kommer att arbeta i en internationell matris organisation kommer du att ha kontakt med intressenter på nordisk och EMEIA-nivå.
Tillträde önskas omgående eller så snart som möjligt.

Uppdraget inleds på 6 månader där avsikten är att det sen ska resultera i en anställning direkt hos kunden.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Frida Pettersson på tfn: 0734-159389 eller frida.pettersson@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-13
Ange följande referens när du ansöker: 1560427301991
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Pettersson frida.pettersson@centric.eu 0734-159389

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Landsvägen 57
16430 KISTA

Kontorsadress
Landsvägen 57 17266 Sundbyberg

Jobbnummer
4832211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: