Rekryteringshandläggare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2022-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringshandläggare" (publicerad 2023-02-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Som rekryteringshandläggare på Bemanningsenheten är du den viktiga pusselbiten för att vi ska kunna stötta våra verksamheter med de bästa vikarierna! Din del i kugghjulet är viktigt för att säkerställa att vi har ett flöde av nya vikarier och att vi kvalitetssäkrar rekryteringsprocessen. Vårt team på Bemanningsenheten består av dig som rekryteringshandläggare, två bemanningssamordnare, två arbetsledare och en enhetschef och du kommer arbeta nära oss alla!

Vi ser fram emot din ansökan!


Publiceringsdatum
2022-01-26

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift som rekryteringshandläggare kommer vara att, utifrån komptensbaserad rekrytering, rekrytera vikarier till Barn- och utbildningsförvaltningens Bemanningsenhet. Vårt rekryteringssystem Visma kommer vara ditt dagliga arbetsredskap där du gör screening, CV-granskning, har kandidatkontakt, begär kompletteringar etc. Som rekryteringshandläggare sätter du tillsammans med dina kollegor ramarna för Bemanningsenhetens rekryteringsprocess.

I jobbet som rekryteringshandläggare ingår även att ta referenser på våra kandidater samt att hålla i och ansvara för introduktionsmöten för våra nya medarbetare på Bemanningsenheten. Du förväntas exempelvis hålla visningar i vårt bokningssystem TimeCare och introducera våra nya medarbetare i bl.a. sekretess, måltidspolicy. Du känner dig trygg i att använda digitala redskap i arbetet, så som att hålla intervjuer och infoträffar digitalt. Dessutom är det naturligt för dig att prata och förmedla information inför en grupp människor. På Bemanningsenheten jobbar vi med att kvalitetssäkra vår verksamhet och våra processer vilket innebär att du som rekryteringshandläggare kommer arbeta nära och tillsammans med vårt team på Bemanningsenheten.

I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter där vårt personaladministrativa system Heroma blir ett av dina arbetsredskap. I arbetat ingår även bemanningssamordning, där du via vårt bokningssystem några dagar i veckan, och över sommaren, ska kunna boka ut vikarier till våra verksamheter.

Bemanningsenheten är en serviceorganisation där vi vill leverera de bästa till våra verksamheter. I ditt arbete kan det, förutom kontakt med kandidater, förekomma kontakt med rektorer, medarbetare, andra funktioner som HR-avdelningen etc. Du jobbar på ett konsultativt sätt genom att leverera proffsiga svar. Du har stort kundfokus och hög servicemedvetenhet. Självklart ingår det i jobbet att bidra till utveckling av Bemanningsenheten genom att driva, förenkla och utveckla processerna vi har inom vår verksamhet.




Kvalifikationer
Du som söker har examen från personal- och arbetslivsprogrammet från universitet eller högskola, lägst 180/120p eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har kvalificerad erfarenhet inom rekryteringsområdet.

Givetvis hanterar du digital teknik så som olika verksamhetssystem som ett naturligt redskap i arbetet. Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete kan du kommunicera på svenska i tal och skrift.

Som person har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vi vill att du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.


ÖVRIGT
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat på heltid med varaktighet på sex månader men tillträde snarast enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "BUF-2022-15".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Central förvaltning

Kontakt
Tf enhetschef
Monika Bacic
monika.bacic@kristianstad.se
044-13 26 82

Jobbnummer
6283267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: