Rekryteringshandläggare

Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand, Rättvik eller i hela Sverige

Leksands kommun har 1 500 medarbetare och vår gemensamma vision är service av hög kvalitet till våra 15 300 medborgare genom fortsatt utveckling, tydligt ansvar och sund ekonomi. Kommunen har ett differentierat näringsliv och kännetecknas av en positiv framtidstro. Vi står nu inför en spännande framtid där uppgiften är att skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling. Välkommen att läsa mer på www.leksand.se

Just nu söker HR-avdelningen en drivande och engagerad rekryteringshandläggare!

Vill du få chansen att vara med och utveckla rekryteringsfunktionen i Leksands Kommun är den här nya tjänsten för dig!

Leksands Kommun står inför en spännande utvecklingsfas i arbetet med rekryteringsfunktionen och därför söker vi nu dig som vill vara med på vår resa! Vi söker en medarbetare som vill vara med och bidra till en god kandidatupplevelse för kommunens kandidater och vara ett stöd till våra chefer i rekryteringsprocessen. Vi är en HR-avdelning med stort utvecklingsfokus och du kommer bli en del av vårt team som idag präglas av drivkraft, erfarenhet och engagemang. Vi är en grupp som har arbetsglädje och nära till skratt och vi ser fram emot att få fler kollegor till vårt team.

Utvecklingen av rekryteringsfunktionen är en viktig del för att nå det politiska målet att kommunen ska vara en attraktiv arbetsgivare och som också bidrar till kommunens vision om 18 000 invånare år 2025.


Publiceringsdatum
2017-08-22

Dina arbetsuppgifter
Du kommer få möjligheten att vara med och utveckla rekryteringsfunktionen inom Leksands Kommun. Arbetet kommer bland annat innebära att stödja organisationens chefer i annonsskrivning och publicering av annonser, annonsering i digitala medier, aktivt arbete med kommunens sociala medier, uppbyggande av och arbete med en kandidatbank, telefonintervjuer och administration gällande tester med mera. Vi ser att rekryteringsfunktionen kommer att ha en mycket viktig roll för kommunen för att få en god helhetssyn och röd tråd gällande våra rekryteringsprocesser och där kommer du som rekryteringshandläggare att ha en viktig roll.

Arbetet kommer att innebära mycket kontakter, dialoger samt samarbeten inom verksamheten med kommunens chefer och medarbetare samt med kommunens kandidater. En framgångsfaktor för tjänsten är därför att du trivs med att ha en social roll.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för rekrytering och en drivkraft att stödja organisationen i dessa frågor. Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot HR och flerårig arbetslivserfarenhet inom kvalificerat rekryteringsarbete, med erfarenhet av att driva egna rekryteringsprocesser. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med sociala medier samt utbildning inom det.

För att trivas i rollen som kvalificerad rekryteringshandläggare är du en person med förmågan att effektivt driva ditt arbete framåt och du trivs med ett arbete med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Vidare är du en serviceinriktad person som har ett stort intresse för människor. Du är självgående i ditt arbete och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. I tjänsten är det också viktigt att du är strukturerad och ordningsam och har förmågan att se helhetsperspektiv. Vi ser att du har goda engelskkunskaper och datakunskaper och ett intresse för att arbeta med digitala system. Det är meriterande med kunskap av rekryteringssystem. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.

Organisation
Som kvalificerad rekryteringshandläggare kommer du att vara en del av kommunens HR-avdelning som består av HR-chef, HR-strateger samt en hälsosamordnare och en HR-administratör. Avdelningen består också av en chef för enheten bemanning och lön samt löneadministratörer och bemanningssamordnare.
HR-avdelningen tillhör sektorn Verksamhetsstöd som består av nio avdelningar med ca 200 medarbetare, vars uppdrag är att stödja kärnverksamheten samt höja medborgarnas- och besökarnas livskvalitét där deras behov står i fokus genom kultur- och fritidsutbudets tillgänglighet, kunskap och professionalitet.

Vi erbjuder vår nya medarbetare
En spännande och utvecklande anställning i en kommun med stora framtidsvisioner. Våra förmåner i Leksands kommun är bland annat flextid, gratis träning via hälsosam, semesterväxling vilket innebär fler semesterdagar, bruttolöneavdrag etc. Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 %. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Vill du veta mer?
Vänligen kontakta Hanna Trädgårdh Oscarsson, HR-chef 0247-80113 alternativt HR-strateg Lisa Widén 0247-80125. Fackliga representanter nås via Leksands kommuns växel: 0247 - 800 00. Vi ser gärna att du börjar hos oss januari 2018 eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!
Du söker via vår hemsida www.leksand.se/ledigajobb. Bifoga personligt brev och CV. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2017-09-10.

Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: L2003:2017:10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Trädgårdh Oscarsson hanna.tradgardh-oscarsson@leksand.se 0247-801 13
Lisa Widèn lisa.widen@lekand.se 0247-80125

Företag
Leksands kommun

Adress
Leksands kommun
Leksand
79380 Leksand

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3655466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leksands kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leksands kommun: