Rekryterings- och konsultchefsassistent till Hero

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill lära dig rekrytering från grunden med målet att bli rekryterande konsultchef!

Om Hero och vår framtid tillsammans
Vill du bli en del av vår specialstyrka inom rekrytering och bemanning? På Hero tänker vi nytt, sätter ambitiösa mål och jobbar hårt för att nå dem. Hero fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med på vår resa. Du som brinner för rekrytering, konsultvård samt administration och som gillar att bygga goda affärsrelationer kommer trivas utmärkt hos oss. Vi är specialister på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområden som exempelvis Ekonomi, Administration och Kundservice. Våra kunder väljer oss för att vi håller vad vi lovar och hittar de bästa kandidaterna. Vi tar vårt uppdrag på största allvar och är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats. Våra största styrkor är ett långsiktighet fokus, hög kvalité på service och snabb återkoppling gentemot våra kunder, konsulter och kandidater.

Publiceringsdatum
2016-03-23

Om tjänsten
Vi söker nu en assistent till våra rekryterande konsultchefer. Du kommer att assistera i de löpande processerna och jobba tillsammans med resten av teamet för att lösa våra kunders behov av rekryteringar och personalinhyrning. Som assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att inkludera;

• Skriva annonser och lägga ut dem i våra kanaler
• Arbeta aktivt med sociala medier och extern kommunikation med kandidater
• Arbeta med urval och CV-granskning av inkomna ansökningar samt boka in på intervjuer
• Arbeta med kandidatförsörjning genom search och headhunting
• Skriva kandidatpresentationer
• Referenstagning
• Delta i planering av events som arbetsmarknadsmässor eller aktiviteter på universitet/högskolor samt konsultaktiviteter
• Assistera rekryterande konsultchefer i övrig rekryterings- och personalrelaterad administration

Möjligheter
Detta är en spännande möjlighet för dig som vill arbeta extra vid sidan av dina studier och som har ett intresse för rekrytering och bemanning. Långsiktighet är ett av våra ledord. Därför är det viktigt för oss att du får en gedigen introduktion och utbildning i vår verksamhet. För rätt person finns även möjlighet att efter avslutade studier gå in i rollen som rekryterande konsultchef och få helhetsansvar för rekryteringar och bemanningar hos egna kunder.

Kompetensprofil
Vi söker dig som studerar en för rollen relevant utbildning med inriktning inom exempelvis personal, administration, organisation eller ekonomi. Du har minst 1 år kvar på dina studier och är ute efter ett långsiktigt extrajobb. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete såsom administration, försäljning, service eller kundtjänst.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara serviceminded och drivas av att alltid sätta kunder och kandidater i fokus. Du är noggrann, administrativ och effektiv. Det är viktigt att du trivs med att jobba mot uppsatta mål och att tänka utifrån ett affärsperspektiv. Med tanke på att vi är ett mindre bolag ser vi att du är prestigelös och ansvarstagande och tycker om att vara delaktig i ett bolag under tillväxt. Du är intresserad av att bygga långsiktiga relationer och vill bidra till teamets framgång.

Tillträde, omfattning och anställning:
Vi söker dig som vill och kan arbeta under kontorstid ca 1-3 pass i veckan beroende på behov. Ett pass kan vara mellan 3 och 8 timmar beroende på din tillgänglighet. Det finns även möjlighet till sommarjobb, främst i juli. Tillträde sker beroende på din tillgänglighet men gärna så snart som möjligt.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på hanna.larsson@hero.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten. "We are heart working"

Varaktighet, arbetstid
Extra vid behov Visstid vid behov

Ersättning
Fast lön, timbaserad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2743039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: