Rekryterare med sinne för administration

Granngården AB Personalavdelningen / Personaltjänstemannajobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Personalavdelningen i Malmö, Vimmerby, Vänersborg, Mora eller i hela Sverige

Lantmännen Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 170 butiker. Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr. Lantmännen Granngården vill underlätta vardagen, ge
kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till
konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.

Lantmännen Granngården ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk.

 
Dina uppgifter:

Du blir ansvarig för hela rekryteringsprocessen och de frågor som är kopplade till området såsom:

• Tillse strategisk och god kompetensförsörjning för Granngården.
• Kvalitetssäkring av rekryteringsprocessen inom Granngården
• Rekrytering av butikschefer och nyckelpersoner
• Driva och utveckla vårt arbete med rekrytering, strategiskt och operativt.
• Implementera och utveckla rekryteringsverktyg
• Utbilda och stötta chefer och medarbetare i rekrytering.
Dessutom kommer du att agera som administrativt stöd på personalavdelningen. I det arbetet ingår bl.a.

• att sköta utbildningsadministration, med lokalbokningar, kallelser,kursledare m.m.
• att vara support ivårt schemaläggningsprogram Time Care mot butikscheferna i våra ca 120 butiker.
• att utbilda organisationen i Timecare och att vara stöd åt HR-specialist i dessa frågor
• att vara ett administrativt stöd för personalavdelningen i örigt förekommande frågor, hälsa, friskvård, utskick m.m.
• att stötta avdelningen och att själv ingå i projekt inom personalområdet
• att kunna svara på allmänna frågor inom personalområdet t.ex. angående kollektivavtal, företagshälsovård, lönerapportering m.m.

Publiceringsdatum
2008-01-25

Kvalifikationer
Du har 3-årigt gymnasium med inriktning mot ekonomi, administration eller logistik. Du är minst diplomerad personalhandläggare, motsvarande 1 årig eftergymnasial utbildning. Officepaketet
motsvarande ECDL kompetens. Du har minst 2-3 års erfarenhet/kompetens av självständigt rekryteringsarbete och administrativt arbete på en personalavdelning eller inom ovanstående arbetsområden,
gärna från ett detaljhandelsföretag. Du har erfarenhet av rekrytering, att vara support, svara på frågor och att bemöta människor på ett representativt och pedagogiskt sätt. Du arbetar
strukturerat, noggrant och organiserat med högt tempo. Erfarenhet från schemaläggning i TimeCare är en merit. Du har förmågan att arbeta i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen men
också att självständigt driva uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med placeringsort Malmö.

Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta personalchef Birgitta Björkenäs, tfn 0768-28 55 66. Din ansökan vill vi ha snarast men dock senast den 10 februari. Vi tar endast
emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-10

Företag
Granngården AB Personalavdelningen
Von Troilsväg 1
20503 Malmö

Jobbnummer
110727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Personalavdelningen: