Rekryterare

Arvika kommun, Kommunledning / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledning i Arvika

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?



Vi söker en rekryterare till Arvika kommuns bemanningscentral.

Bemanningscentralens uppdrag består i att stötta verksamheterna vård, kost, skola och barnomsorg med vikarieförsörjningen och vi som jobbar där i dag är 2 chefer, 6 administratörer, 50 poolanställda medarbetare och ca 400 timvikarier.

Publiceringsdatum
2021-09-17

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som rekryterare kommer främst att innebära intervjuer och referenstagning av sökande till Bemanningscentralen. Du kommer boka och hålla informationsmöten med nyanställda. Du är vårt ansikte utåt, då du marknadsför Bemanningscentralen på olika mässor och liknande. Vi använder idag Vikariebanken som systemstöd för att boka, dokumentera, utvärdera och följa upp de timvikarier vi förmedlar vidare ut till verksamheterna i kommunen. I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att dokumentera, utvärdera och följa upp i systemet. När vi har mycket bokningar från verksamheterna, så kommer du behöva vara administratörerna behjälpliga med bokning av korttidsvikarier och andra administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitet/högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsvetenskap eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering och större flöden av ansökningar, intervjuer och bevakningar. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta med arbetsrätt.

Du har en god systemförståelse, med vana att arbeta i rekryteringssystem eller annat personalsystem.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska språket.

Som person är du utåtriktad, känner dig bekväm med att hålla presentationer och har lätt för att skapa nya kontakter. I mötet med potentiella och nya medarbetare, så kan du skapa en god dialog och ett positivt möte. Tjänsten kräver att du är strukturerad, då du behöver kunna hantera ett större antal ansökningar, intervjuer och bevakningar. Vi ser gärna att du tar initiativ, men även ansvar för att slutföra det du påbörjat. Du är van vid att planera och organisera ditt eget arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Många processer och arbetsuppgifter kommer att ske parallellt, men i det dagliga kan du lyfta blicken för att tänka långsiktig och ta in fler perspektiv.

Tjänsten är ett föräldrarvikariat under ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvika kommun, Kommunledning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/103".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvika kommun (org.nr 212000-1892)

Arbetsplats
Arvika kommun, Kommunledning

Jobbnummer
5976414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Kommunledning: