Reklamationshanterare till Saab i Karlskoga

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Organisationsutvecklarjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Karlskoga, Laxå, Örebro, Askersund, Karlstad eller i hela Sverige

Har du ett intresse för att arbeta med kvalitet och teknik och trivs med administrativa uppgifter? Nu söker Saab i Karlskoga en reklamationshanterare som kan vara med och driva kvalitetsarbetet gentemot deras leverantörer!

Publiceringsdatum
2023-10-05

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Du blir en del av Dynamics verksamhetsområde vars uppgift är att erbjuda understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.

Arbetsuppgifter
I rollen som reklamationshanterare på Saab arbetar du med att hantera reklamationer och felärenden kopplat till Saabs leverantörer. Du sköter all administration gällande ärendena och deltar i uppföljning samt åtgärdsplanering. Rollen innebär mycket kontakt med interna aktörer då du är organisationens kontaktpunkt gällande status för pågående ärenden. Du är en drivande av reklamationsärendena och arbetar både mot avdelningen för elektronik och mekanik. Rollen erbjuder även stora möjligheter till utveckling inom kvalitetsområdet.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande kontakt och samarbete med bland andra SQM, ankomstskontroll, godsmottag, produktion och inköp. I viss mån även extern kontakt med leverantörer
• Hantera administrationen av material som ska returneras till leverantör
• Beställa material för transporten av reklamationen
• Följa upp att reklamationer nått fram till leverantörer
• Samla in information, följa upp svar från leverantör och bevaka åtgärder från leverantörer
• Sammanställa statistik över reklamationer och svarstider från leverantörer

Du kommer att höra till SQM-teamet som i Karlskoga är ca 30 medarbetare och 15 i Linköping. En kollega i Karlskoga och en i Linköping arbetar som reklamationshanterare idag och ni kommer att ha dialog i arbetet.

Profil
Vi söker dig som har en utbildning inom kvalitet eller logistik, alternativt kunskap och kompetens inom kvalitetsarbete från arbetslivet. Vi ser även att du har en allmän och bred teknisk kompetens för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har arbetat i liknande roll tidigare. Då rollen innefattar mycket kontakt med olika aktörer krävs en god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.

En förutsättning för att du ska trivas i rollen är att du är bekväm och uppskattar att arbeta både självständigt och i grupp, då både enskilt arbete och arbete i olika gruppkonstellationer förekommer. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga samt är lösningsorienterad, ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Det här är initialt ett konsultuppdrag via Skill med goda möjligheter till övertagande direkt till Saab. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteraringskonsult Kajsa Jansson på kajsa.jansson@skill.se

Om företaget
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8771".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Kajsa Jansson
kajsa.jansson@skill.se

Jobbnummer
8166948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: