Reklamationshanterare Customer Service Assa Abloy, Mölnlycke

Assa Abloy AB / Kundservicejobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assa Abloy AB i Härryda, Göteborg, Jönköping, Halmstad, Landskrona eller i hela Sverige

ASSA ABLOY Opening Solutions är ledande inom dörröppningar och produkter för acesslösningar i hem, företag och institutioner inom alla branscher. Med ett brett produktsortiment och utbud ger vi förstklassig service till våra kunder, och nu söker vi en Reklamationshanterare till vårt team Customer Service, Mölnlycke.
Vad du kommer jobba med
Som Reklamationshanterare kommer du jobba dagligen med att hantera reklamationer och felärenden kopplat till vår stora produktportfölj. Du sköter all administration gällande inkomna ärenden via vår plattform för reklamationer och beslutar om åtgärd i varje kundärende. Rollen innebär mycket kontakt med kunder och blir vår kontaktpunkt gällande status för pågående ärende och du gillar att hantera reklamationer och ärenden på ett effektivt och noggrant sätt.
Bedöma och analysera reklamationsärenden för att identifiera orsaker och möjliga lösningar.
Vidta åtgärder för att avhjälpa och lösa reklamationer på ett snabbt och effektivt sätt.
Dokumentera och rapportera reklamationsärenden
Dina kompetenser och erfarenheter
För att lyckas i rollen som Reklamationshanterare tror vi att du är starkt serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är alltid positiv och brinner för att skapa nöjda kunder. Din noggrannhet och strukturerade arbetsstil gör att du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att kompromissa med kvaliteten. Det är din starka motivation att leverera utmärkta resultat som driver dig framåt varje dag.
Du behöver även ha
Teknisk/Ekonomisk utbildning minst gymnasienivå
Erfarenhet av arbete med orderhantering på Kundservice eller motsvarande
Erfarenhet av daglig kundkontakt
Goda kunskapar i svenska och engelska i skrift och tal
Goda kunskaper inom MS Office och hanterar digitala stödsystem bekvämt
Meriterande om du har kunskaper i affärssystem Microsoft Dynamic

Vi erbjuder
Vi erbjuder fantastiska möjligheter och fördelar, så att du kan fortsätt och utveckla en livslång karriär med oss - här är vad vi har att erbjuda:
Vi erbjuder arbete i en organisation som ständigt vill förbättras
Ihop med teamet leverera kundupplevelse i världsklass
Härliga och hjälpsamma kollegor med utvecklande gemenskap
Möjlighet att representera ett starkt varumärke med framtidsorienterade lösningar

Vi granskar ansökningar löpande, så vänta inte
Vi bygger mångsidiga, inkluderande team och uppmuntrar ansökningar från alla som kan se sig arbeta med oss. För att säkerställa att dina personuppgifter är säkra hanterar vi inte ansökningar som skickas via e-post. Om du har några frågor om rollen eller processen kontakta Talent Acquisition Business Partner Lena Sjö lena.sjo@assaabloy.com eller rekryterande chef Ulrika Brink 070 334 99 83.
Låt oss skapa en säkrare och öppnare värld - tillsammans!
För att veta mer om oss, besök www.assaabloy.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Assa Abloy AB (org.nr 556059-3575)
Åkarevägen 1 (visa karta)
435 33  MÖLNLYCKE

Jobbnummer
7935601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assa Abloy AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assa Abloy AB: