Reklamationshandläggare

Unident AB Unident AB / Lagerjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unident AB Unident AB i Falkenberg, Stockholm eller i hela Sverige

Unident AB marknadsför innovativa produkter på den Skandinaviska dentalmarknaden. Vi är agent för en rad välkända varumärken Schick, Wand, Zoom, Composipost, Bio-Oss. Vi är Sveriges största leverantör av digital röntgenutrustning och en av de stora aktörerna vad gäller laserutrustning. Vi är ca 70 anställda och omsätter ca 200 miljoner SEK. Vi har blivit utnämnda till Superföretag 2007 av Veckans Affärer och flera gånger till Gasell-företag av Dagens Industri. Vårt huvudkontor ligger i semesterparadiset Falkenberg och vi har försäljningskontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Våra kärnvärden är innovation, kunskap och sammarbete.
Som reklamationshandläggare på Unident AB kommer du att vara den som har kontakten med våra kunder och tillverkare i de affärer som vi eller tillverkaren inte lyckats fullt ut.
Du kommer få ta hand om vår reklamationsprocess där det ingår att sköta om allt från första kundkontakt vidare genom testningen, den logistiska hanteringen och till avslut och dokumentation.
I din roll ansvarar du för att driva arbetet framåt till ett avslut men också vara den som påverkar hur vi jobbar genom förbättringar som genererar nya riktlinjer och arbetssätt.

Publiceringsdatum
2011-03-09

Dina arbetsuppgifter
• Registrering av reklamationer från dotterbolag I Norge och Danmark
• Packning och utleverans av utbytesartiklar/ reservdelar till kund och leverantör
• Uppföljning av reklamationer mot kund i Sverige
• Mottagning och återrapportering av returer från kund (Sverige, Norge och Danmark)
• Testning av returnerade/reklamerade produkter samt komplettering av underlag för reklamationer innan retur till leverantör
• Uppföljning mot leverantör
• Fakturering och avslut av reklamationer
• Framtagning av nya rutiner/instruktioner för hantering av reklamationer/returer
• Kontakt med kund/tillverkare/leverantör
Utöver dessa arbetsuppgifter skall du vara behjälplig med övrigt förekommande arbetsuppgifter på logistikavdelningen såsom in- och utleveranser.

Kompetenser
• Minst gymnasiekompetens
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
• Grundläggande ekonomiska kunskaper
• Grundläggande tekniska kunskaper

Erfarenheter
• Av att arbeta i affärssystem
• Av kund eller leverantörskontakter
Vem är du?
• Utöver kraven på kompetens och erfarenhet är dina personliga egenskaper viktiga.
•  Du bör ha god samarbetsförmåga, kunna kommunicera väl både med interna och externa parter.
•  Du är ansvarstagande och har förmåga att se helheten samt förstå de ekonomiska konsekvenserna av olika beslut.
• Som en personlig egenskap tillhör också din analytiska förmåga, samt ditt ordningssinne.
• Dentala kunskaper är det ett plus.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Är du nyfiken på oss? Vi är nyfikna på dig.
Du söker tjänsten via ansökningslänken eller genom vår hemsida www.unident.se
Frågor om tjänsten besvaras av Roger Fredman 0346-485 68.
Välkommen med din ansökan senast den 15 april.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, 6 månaders provanställning

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Roger Fredman, +46 0346-485 68

Företag
Unident AB Unident AB

Adress
Unident AB Unident AB
Box 229
31123 Falkenberg

Jobbnummer
871211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unident AB Unident AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unident AB Unident AB: