Registrator till Vård- och omsorgsförvaltningen

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2016-07-29

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård. Till en av enheterna inom förvaltningens stabsfunktion söker vi en registrator. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att hantera inkomna handlingar såsom registrering i nämndens diarium, öppna, avsluta och arkivera ärenden, sekretessprövning, utlämnande av allmän handling.
Du ska även ge råd och vägledning till förvaltningens anställda i frågor inom ditt arbetsområde samt bevaka ärenden och handlingar. Arbetet innebär även vissa assistentuppgifter och administrativt stöd till verksamheten. Registreringen sker i kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem, Platina. Vid förvaltnings- och nämndsekreterares frånvaro kommer du att vid behov fungera som deras ersättare.

Kvalifikationer
Den person vi söker ska ha 3-årig gymnasieutbildning samt minst ett års påbyggnadsutbildning på högskola/YH/KY utbildning med inriktning mot kommunal-, förvaltningsrätt och offentlig administration alternativt 3-årig gymnasieutbildning med minst tre års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ställer krav på goda dokumentations- och datakunskaper samt tillämpning av IT-system.

Som person har du ett utpräglat ordningssinne, är noggrann och värdersätter struktur. Du är flexibel, har servicekänsla och är ansvarstagande. Du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta tillsammans med andra. Erfarenhet av att utbilda i diarieföring och dokumenthanteringsfrågor är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A596770
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Holmgren monica.holmgren@molndal.se

Facklig kontakt
Elisabeth Högberg, Vision

Företag
Mölndals Stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals Stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
2969627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: