Registrator till Polismyndigheten - Polismyndigheten Västra Götaland - Administratörsjobb i Göteborg
Registrator till Polismyndigheten
Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har drygt 650 medarbetare på flera orter i landet.

Publiceringsdatum
2016-09-16

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
* bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
* delta i postöppning samt fördelar inkommande post och e-post
* lämna ut allmänna handlingar till försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
* tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
* informera och utbilda medarbetare i diarieföring

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* gymnasieutbildning
* erfarenhet av registratorsarbete/administration
* goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:
* registratorsutbildning eller annan relevant utbildning
* utbildning i sekretesslagstiftningen
* vana att arbeta med digitala dokument
* goda kunskaper i Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihesförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen.
* Arbetat i offentlig förvaltning

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och har ett gott ordningssinne. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är initiativtagande, lösningsorienterad samt ansvarstagande. Dessutom krävs det att du kan jobba både självständigt och i grupp samt har en god pedagogisk förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ANSTÄLLNING

Tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas.
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: dagtid, flex
Tillträde: omgående/enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Fackliga kontakter
Kent Svärd SACO, tfn 0722-212 750
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 563 87 10;
Kent Söderlund, Fackförbundet ST, tfn 0722-212 750;
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

ANSÖKAN

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig chef.

ÖVRIGT

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C8439/2016

Kontakt
Charlotte Johannesdotter, Gruppchef 010-5654457

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten@vastragotaland.polisen.se

Jobbnummer
3054200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: