Registrator till kommunledningsförvaltningen

Lomma kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lomma, Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lomma kommun, Kansliavdelningen i Lomma

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Kansliavdelningen är en av fem avdelningar på kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samtliga nämnder, utskott m.m. Avdelningen har också ansvar för ärende- och dokumentadministration, arkiv, juridiskt stöd samt gemensam handläggningsfunktion för överförmyndarna i Lomma, Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp

Publiceringsdatum
2023-05-15

Arbetsuppgifter
Som registrator är din främsta uppgift är att säkerställa en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar. Detta inkluderar diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar, posthantering och hantering av förvaltningarnas officiella e-brevlådor.

Du ger även stöd och sakkunskap åt handläggare och chefer på förvaltningarna samt deltar i utvecklingen av kommunens och förvaltningarnas rutiner. Detta är viktigt för att säkerställa att förvaltningen levererar högkvalitativ service, inom rätt tid, enligt gällande lagstiftning och interna rutiner.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Genom att samarbeta med dina kollegor kan du som registrator säkerställa att dokumenthanteringsprocessen i kommunen fungerar smidigt och att allmänna handlingar hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen, kommunallagen och förvaltningslagen. Det är meriterande om du är diplomerad registrator.

Du har minst två års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Du har också god digital kompetens. Du är serviceinriktad, proaktiv, ordningsam och har lätt för att samarbeta och kunna skapa förtroendefulla relationer med tjänstepersoner, förtroendevalda och allmänhet.

För att lyckas i uppdraget är du som person strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Det händer att förutsättningarna ändras i verksamheten och därför är det viktigt att du har förmågan att snabbt ställa om för att lösa en uppgift. Vi tror att du upplever det som både roligt och stimulerande.

Du kan även komma att få ta emot besökare i samband med utlämnande av handlingar. Det är viktigt att du är självständig och självgående, samtidigt är det en serviceroll som kräver att du är serviceinriktad.

Har du erfarenhet av valarbete är detta meriterade.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "63-2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lomma kommun (org.nr 212000-1066)

Arbetsplats
Lomma kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Rebecka Kärrholm, kanslichef
073-341 11 03

Jobbnummer
7775156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lomma kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lomma kommun, Kansliavdelningen: