Registrator/nämndsekreterare

Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samhällsbyggnadsförvaltningen i Vallentuna, Tyresö, Heby, Flen, Ludvika eller i hela Sverige

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi i ett öppet klimat där professionalitet, utveckling och arbetsglädje är viktiga delar av vår värdegrund. Samhällsbyggnadsförvaltningen är certifierad enligt Investors in People. Inom SBF finns en administrativ enhet som bland annat har ansvar för nämndadministrationen för samhällsbyggnadsnämnden och myndighetsnämnden för teknik och miljö. Vi är ett glatt team som befinner oss i en ständig utveckling av våra arbetsformer.
Förvaltningen deltar i ett kommungemensamt projekt för att bli en 24-timmarskommun. Ett av målen är att medborgares och näringslivets behov av tjänster och information ska tillmötesgås elektroniskt under hela dygnet. Ett delprojekt omfattar dokument- och ärendehantering.

Publiceringsdatum
2008-08-28

Dina arbetsuppgifter
Svara för registrering, expediering och arkivering av ärenden i Winbär (bygglov, förhandsbesked, bygganmälan mm). Nämndsekreterare för myndighetsnämnden för teknik och miljö (MTM) med registrering och expediering av nämndärendena i ECOS (miljö- och hälsoskyddsärenden). I uppgifterna ingår att bevaka att handläggning av nämndärenden i MTM sker enligt offentligrättslig lagstiftning såsom förvaltningslag, sekretesslag, PUL och kommunallag.
Som registrator/nämndsekreterare arbetar du självständigt och fungerar som â€?spindeln i nätetâ€? med många kontakter med handläggare, politiker, allmänhet samt andra förvaltningar i kommunen. Du deltar i delprojektet för utveckling av ett kommungemensamt dokument- och ärendehanteringssystem för att kommunens ärendehantering ska bli transparent, kunna ta emot e-tjänster som direkt hanteras i ett system och vidarebefordras till handläggare. I delprojektet ingår frågor kring integrering av Winbär och ECOS.
Förvaltningen har kvällsöppet på måndagar och sammanträden förlagda utanför normal kontorstid vilket innebär att viss del av arbetstiden är förlagd till kvällstid.
Inom kontoret arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara vårt uppdrag så även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.
Önskvärd bakgrund
Vi tror att du har registratorutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller motsvarande, kunskap om offentligrättslig lagstiftning samt några års erfarenhet från arbete inom offentlig administration. Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är särskilt meriterande. Du kan uttrycka dig korrekt i tal och skrift, är noggrann och kan arbeta självständigt men även samarbeta med andra.
Vallentuna kommun vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-15
Vi tar emot ansökan via hemsidan www.vallentuna.se under Lediga jobb

Kontakt
Birgitta Gunolf, Administrativ chef, 08-587 851 01

Företag
Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Samhällsbyggnadsförvaltningen
Tuna Torg 2
18686 VALLENTUNA

Kontorsadress
Tuna Torg 2, 2 tr

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-587 850 00

Jobbnummer
297851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samhällsbyggnadsförvaltningen: