Registrator/Handläggare

Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli i Lidköping

Publiceringsdatum
2019-02-26

Beskrivning
Kommunstyrelsens verksamheter ansvarar för att bistå kommunstyrelsen med beslutsunderlag inom bland annat juridik, ekonomi, personal och samhällsfrågor.

Förvaltningen svarar även för sekreterarskapet i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen och utför service i förhållande till förvaltningarna inom områdena redovisning, ekonomi, lön, IT- och kommunikation. På kansliet arbetar kommunjurist, kommunsekreterare, chefssekreterare, huvudregistrator, kommunarkivarie och arkivassistent. På enheten Hållbar samhällsutveckling arbetar utvecklingsledare och strateger med kommunövergripande utvecklingsarbete inom områdena social hållbarhet, miljö och klimat, kvalitet, samhällsutveckling samt internationalisering.

Kansliet och Hållbar samhällsutveckling söker tillsammans en vikarierande registrator/handläggare som ska arbeta på båda enheterna, ungefär hälften av tiden på vardera. Tjänsten ger dig en god möjlighet att få insikt i och pröva på en stor bredd av uppgifter inom en kommunledningsförvaltning.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår bl.a. att:

- Göra mindre utredningar och handlägga ärenden åt kommunstyrelsen.

- Hantera inkommande och utgående post samt registrera och gallra handlingar.

- Vara internt stöd i frågor om registrering och hantering av handlingar.

- Vid behov hantera övriga allmänna administrativa sysslor som enheterna ansvarar för, och även utgöra ett stöd i ärendeberedningsprocessen.

- Stötta handläggare i dokument- och ärendehanteringssystemet (Platina).

- Svara på frågor från allmänheten, myndigheter och journalister samt hantera utlämnande av allmän handling.

Kvalifikationer
Högskoleexamen eller motsvarande med inriktning mot samhällsvetenskap, dokumenthantering, diarieföring, förvaltningsrätt, eller närliggande frågor. Vi tror att du nyligen är klar med dina studier och vill skaffa dig praktisk erfarenhet från området inför ditt fortsatta yrkesliv.

Du är en person som tar ansvar och förenar initiativkraft med gott omdöme, både vad gäller de uppgifter du själv ansvarar för och i de uppgifter du samarbetar med andra kring. Du är serviceinriktad och samarbetsvillig, möter behov och täcker upp där det behövs.

Arbetet ställer höga krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden och göra egna bedömningar. Du bör ha ett intresse för dokumenthantering och hanteringen av allmänna handlingar. Kunskaper om tillämpning av offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen är därför värdefulla. Slutligen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.



Anställningsvillkor
Heltid. Visstidsanställning till 2019-12-31. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Intervjuer planeras till den 14 mars. Löpande urval av kandidater kan tillämpas.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/


Lidköping - en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-12
Ange följande referens när du ansöker: KS 2019/147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Westh, Kanslichef 0510-770185
Elin Liljebäck Nilsson, Utvecklingschef 0510-770175

Företag
Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli

Adress
Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
4636500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelsens verksamheter, Kansli: