Registrator/arkivarie till Myndigheten för arbetsmiljökunskap

Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Arkivariejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle

För att stärka det nationella och internationella arbetsmiljöarbetet med syfte att förebygga arbetsrelaterad ohälsa och att minska sjukfrånvaron har regeringen beslutat att inrätta Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Den nya myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö för att stödja det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna och bidra till ett hållbart arbetsliv. Uppdraget omfattar också att utvärdera genomförande och effekter av arbetsmiljöpolitiken, samt att arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.

Den nya myndigheten planerar att starta sin verksamhet den 1 juni 2018 med placering i Gävle.

Initialt kommer myndigheten att ha ca 20 medarbetare organiserade i enheterna Analys och projekt, Kommunikation samt Verksamhetsstöd. Generaldirektör utses av regeringen under våren 2018!

Ansvarsområden
Som registrator/arkivarie på Enheten för verksamhetsstöd kommer du att vara ett verksamhetsnära stöd i myndighetens ärende- och dokumenthantering. Du ansvarar för kvalitetskontroll av register och avslut av diarieförda handlingar. Arbetet inkluderar dagliga registratorsuppgifter så som diarieföring och bedömning gällande klassificering och registrering av allmänna handlingar i diariesystemet, postöppning och hantering av e-post, hantering av inkommande handlingar och arkivläggning. Du kommer att ha systemförvaltande uppgifter såsom datahantering och registerhållning och tar en aktiv idel i arbetet i myndighetens strävan att vara helt digital. En annan viktig del av ditt arbete innebär att du är ett stöd vad gäller olika arkivfrågor och arbeta med uppgifter som t.ex. tillsyn av arkivvården, gallringsutredningar, förteckningsarbete, utredningsuppdrag och andra administrativa uppgifter inom området.

Service och bemötande är en viktig del av arbetet som registrator/arkivarie då det i uppgifterna ingår att ge råd och stöd i frågor som rör dokumenthantering till medarbetare samt vara behjälplig vid förfrågningar om att ta del av allmänna handlingar. Du förväntas arbeta självständigt med också i nära samarbete med medarbetare på enheten för att utveckla myndighetens dokumenthantering bl.a. genom att arbeta fram rutiner och stöddokument.

Publiceringsdatum
2017-12-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen med lämplig ämneskombination där arkiv- /informationsvetenskap ingår och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Det är av stor vikt att du har god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av digitalisering, ärendehanteringssystem och arbete med arkivarieuppgifter inom offentlig sektor

Dina personliga egenskaper
Du är en ansvarsfull person med servicekänsla och pedagogisk förmåga som har lätt för att utveckla ett gott samarbete med andra men som också har förmåga att arbeta självständigt, Du är också en engagerad och lösningsorienterad person som även i pressade situationer kan arbeta noggrant och strukturerat utan att tappa helhetsperspektivet.

Vi värdesätter en bred bakgrund erfarenhetsmässigt för att vidga myndighetens perspektiv och öka gruppens gemensamma kompetens. Här avses såväl personliga erfarenheter och kunskaper som arbetslivserfarenhet. Myndigheten tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Experis.

Om du har frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pär Gårdbro på telefonnummer 070-268 80 76

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons senast 24 januari 2018.

Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 36122
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pär Gårdbro par.gardbro@se.experis.com 023-70 55 45

Företag
Myndigheten för arbetsmiljökunskap

Adress
Myndigheten för arbetsmiljökunskap
80320
80320 2180

Kontorsadress
Norra Kungsgatan 3

Jobbnummer
3873016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap: