Registrator/administratör

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

På stadsbyggnadskontoret jobbar ca 45 personer och administrativa avdelningen består idag av fem personer. Avdelningen svarar för sekreterarskap och administrativ service till byggnadsnämnden, förvaltningschefen och till ledningsgruppen i frågor av övergripande karaktär.
De funktioner som ingår är bl.a. samordning av förvaltningsövergripande administrativa uppgifter såsom post- och diariehantering, nämndsekretariat, plan- och byggadministration, viss ekonomiadministration/fakturering, systemansvar för ärendehanteringssystemet ByggR med tillhörande moduler och e-tjänster.
Avdelningen är drivande i verksamhetsutveckling och e-tjänster, information/webb (kommunikatör) och arbetar tillsammans med kontorets övriga avdelningar för att utveckla, förenkla och digitalisera kontorets administrativa rutiner.

Publiceringsdatum
2017-10-11

Dina arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i förvaltningens hantering av allmänna handlingar. Det är till dig medarbetare, allmänheten, massmedia m.fl. vänder sig för att hitta rätt i organisationen och få kunskap om byggnadsnämndens och stadsbyggnadskontorets ärenden och handlingar.
På stadsbyggnadskontoret hanterar vi stora informationsmängder varje dag som behöver registreras skyndsamt. Registratorsrollen innebär att du ansvarar för postöppning, skanning och diarieföring samt expediering och arkivering av bland annat bygglovsärenden. Du utbildar, informerar och ger råd och stöd till stadsbyggnadskontorets tjänstemän i frågor om diarieföring och digitalt ärendehanteringssystem.
Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar på allmänhetens begäran. Som registrator ingår du i en grupp med specialister för vårt verksamhetssystem ByggR.
I tjänsten ingår även inköp av kontorsmaterial/kontorsmöbler och telefoner, bokning av resor, hotell m.m. samt andra administrativa uppdrag.
Tillsammans med dina kollegor på administrativa avdelningen kommer du att ha en viktig roll i stadsbyggnadskontorets administrativa processer. Liksom alla medarbetare inom stadsbyggnadskontoret kommer du att delta aktivt i arbetet med att utveckla verksamheten.
Vi jobbar digitalt vilket innebär att vår ärendehantering och politiska beredning sker digitalt i vårt ärendehanteringssystem. Detta ställer krav på goda kunskaper i Office-paketet och att arbeta digitalt i systemstöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i offentlig verksamhet. Du har arbetat som registrator, nämndsekreterare eller administratör och har mycket god datorvana samt erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Du är också bekväm med att arbeta med olika administrativa IT-stöd.
Vi vill att du har god kunskap om offentlighet och sekretess samt lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. God förståelse för kommunal verksamhet och intresse för utvecklings- och förändringsarbete inom det administrativa området är också viktigt.

Om du har en registratorsutbildning eller har vidareutbildat dig med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande ämnen så är det meriterande, likaså om du har kunskap inom samhällsbyggnad.
Du hanterar en stor mängd viktiga handlingar och du måste därför ha god läsförståelse och analytisk förmåga för att kunna besluta om en korrekt hantering av handlingar och ärenden. Du är noggrann och har en mycket god förmåga att prestera även under pressade förhållanden. Det är viktigt att du är självgående, kan planera och fullfölja dina arbetsuppgifter.
Du talar och skriver obehindrat på svenska. Ytterligare språkkunskaper i engelska och tyska är meriterande. Du har en positiv grundsyn och är noggrann och kvalitetsmedveten.
För att lyckas i rollen behöver du också samarbeta bra med andra människor, vara lyhörd, kunna kommunicera och skapa goda relationer, både internt och externt. Att ge god service och bidra till ett gott arbetsklimat är självklart för dig. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och organisatoriskt är du en del av avdelningen för administration. Heltid från och med 1 januari 2018 eller enligt överenskommelse. Placering i Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både buss- och tågstation.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Agneta Vesterberg, avdelningschef, 0451-26 89 04.
agneta.westerberg@hassleholm.se
Fackliga representanter kan nås via växeln 0451-26 70 00.

Sista ansökningsdag är 2017-10-23. Ansök nedan via länk med CV och personligt brev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Ange följande referens när du ansöker: Sbk9-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef för avdelningen för administration Agneta Westerberg 0451-26 89 04

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3744785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: