Registrator/administratör

Botkyrka kommun, Specialiststöd / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Specialiststöd i Botkyrka

I Botkyrka kommun, Sveriges tionde största skolkommun finns närmare 15 000 barn och elever fördelade på 48 förskolor, 22 grundskolor och tre gymnasieskolor. Här arbetar drygt 3200 medarbetare för att på olika sätt stödja barn och elever i deras lärande. Utmaningarna är stora, men det är också professionaliteten och engagemanget i organisationen.

Botkyrka kommuns utbildningsförvaltning söker en registrator/administratör till enheten specialiststöd. Vi som arbetar i specialiststöd är bl.a. nämndsekreterare, kommunikatörer, IT/systemförvaltare, utredare, koststrateg och HR-specialister.

Publiceringsdatum
2015-11-16

Arbetsuppgifter
Du är nyckelperson med kunskapen om hur förvaltningen ska hantera handlingar, både offentliga och interna. I dina arbetsuppgifter ingår sedvanliga registratorsuppgifter såsom diariet, hantering av inkommande post, scanna handlingar, arkivering samt besvara telefonsamtal och vissa mejl från allmänheten. Du är förvaltningens PUL-ombud med ett särskilt ansvar att personuppgifter hanteras rätt.

I uppgifterna ingår att tillsammans med kollegor utveckla processer och arbetssätt gällande förvaltningens dokument- och ärendehantering. Du ansvarar för förvaltningens dokumenthanteringsplan, något som du också utbildar våra förskolor och skolor i.

Du arbetar också med andra administrativa frågor av olika slag inom specialiststödsfunktionens ansvarsområden, t.ex. mötesbokningar, skolskjutsadministration och organisering av synpunktshanteringen inom förvaltningen. Du finns också med i olika sammanhang för att skriva och ta omhand minnesanteckningar och protokoll. I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, medarbetare inom kommunen och andra myndigheter.

I tjänsten ingår också att fungera som biträdande nämndsekreterare och det innebär att du tar ansvaret då nämndsekreteraren är frånvarande. Du är även nämndsekreterare på ett till två nämndmöten per år.

Kvalifikationer
För att nå framgång i arbetet krävs det att du är noggrann och serviceinriktad. Arbetet kräver att du har god förmåga att kommunicera, är en skicklig skribent och att du tycker om att samarbeta. Du är road av att ha struktur och ordning i ditt arbete. Att ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i olika system är viktigt. Kommunens ärendehanteringssystem är Lex. Du ska ha minst gymnasieexamen. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning.

Du är väl förtrogen med frågor som offentlighet, sekretess och rättssäkerhet.
Erfarenhet av dokumenthanteringarbete i offentlig sektor är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga, är noggrann och tycker om ordning och reda.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A518424
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Älmdalen, Chef Specialiststöd 08-530 627 07 anette.almdalen@botkyrka.se

Företag
Botkyrka kommun, Specialiststöd

Adress
Botkyrka kommun, Specialiststöd
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 14785 Tumba

Jobbnummer
2530728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Specialiststöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Specialiststöd: