Registrator

Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
2021-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-09-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Tjänsten är placerad på administrativa enheten. Administrativa enheten ansvarar bland annat för ärendeberedning, dokument- och ärendehantering, arkiv och kommunjuridiskt stöd. Enheten tillhandahåller även nämndadministrativ stöd åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt myndighetsnämnden samt administrativt stöd åt kommunalråd och förvaltningsledning. Enheten är placerad under verksamhetsområdet utveckling som är organiserat direkt under kommundirektören




Publiceringsdatum
2021-06-29

Arbetsuppgifter
Som registrator har du en betydande roll i arbetet med att säkerställa enhetlig efterlevnad av kommungemensamma policys, anvisningar och riktlinjer avseende dokument- och ärendehantering. Du kommer att ingå i dokument- och ärendehanteringsteamet tillsammans med andra registratorer, kommunarkivarie och systemförvaltare. Tillsammans arbetar ni på uppdrag av förvaltningsledningen för en öppen kommun med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

Dokument- och ärendehanteringsteamet deltar även i arbetet med att utveckla kommunens ärendeprocess.



Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning, annan eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig.

Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.

Du är pedagogisk, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du är handlingskraftig och resultatinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. Du vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och kan självständigt driva utvecklingsfrågor inom området.

Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem

ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-10-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1042019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Administrativa enheten

Jobbnummer
5835771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: