Registrator

Kustbevakningen / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kustbevakningen i Karlskrona, Oskarshamn, Malmö, Västervik, Falkenberg eller i hela Sverige

Kustbevakningen är en myndighet under Justitiedepartementet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.

Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning, ordningshållning till sjöss samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.

Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. För att arbeta här är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med vår värdegrund; helhetssyn, välvilja och engagemang.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.




Publiceringsdatum
2017-11-17

Beskrivning
Kustbevakningen söker en registrator med placering på Rättsenheten vid Verksledningsstaben i Karlskrona.

Kustbevakningens rättsenhet har ett övergripande ansvar för myndighetens diarieföring och arkivfrågor och ger stöd och råd inom området till Kustbevakningens personal i övrigt. Rättsenheten ansvarar för Kustbevakningens allmänna diarium och i Karlskrona finns myndighetens huvudarkiv.

Dina arbetsuppgifter
Som registrator deltar du i den dagliga hanteringen av inkommande och utgående handlingar, öppnar nya ärenden, ger råd och stöd i diarieföringsfrågor, bevakar svarstider och kvalitetsgranskar diarieföring. Du kommer också att ingå i förvaltningsgruppen för myndighetens diarieföringssystem Platina samt medverka i utvecklingen av dokument- och ärendehanteringen och särskilt i övergången till central posthantering. Du hanterar även samtal från och ger service till allmänheten. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma, som exempelvis enklare arkivfrågor och assistentuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig förvaltning och goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning. Du har god datorvana, inom exempelvis Officepaketet och IT-system för diarieföring, dokument- och ärendehantering. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska samt goda baskunskaper engelska.

Det är meriterande om du har utbildning som diplomerad registrator eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Likaså om du har erfarenhet av diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystemet Platina eller motsvarande system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att informera och lära ut samt erfarenhet av att medverka i verksamhetsutveckling.

Vidare söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är noggrann, har en god pedagogisk förmåga, är ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att lära dig något nytt och förmågan att snabbt sätt dig in i nya verksamhetsområden och diarieförings-, dokument- och ärendehanteringssystem. Du har god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt ett intresse av att utveckla verksamheten. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningsvillkor
Anställningen är ett vikariat och visstidsanställning under 18 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast möjliget eller enligt överenskommelse.

Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikes.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Övrig information
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Bohnsack, sektionschef 0455-353502

Företag
Kustbevakningen

Adress
Kustbevakningen
Bastionsgatan 18
37123 Karlskrona

Kontorsadress
Bastionsgatan 18

Jobbnummer
3809008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kustbevakningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kustbevakningen: