Registrator

Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
2016-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2022-09-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Registratorerna är placerade på administrativa enheten på Sektor infrasupport. Sektorn samordnar och effektiviserar kommunens gemensamma processer så att övriga sektorer kan fokusera på sin kärnverksamhet. Genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll möjliggör sektorn kommunledningens styrning av verksamheten.

Publiceringsdatum
2016-01-15

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team för förvaltningens gemensamma dokument- och ärendehantering tillsammans med en annan registrator, kommunarkivarie och systemförvaltare för kommunens centrala dokument- och ärendehanteringssystem. Tillsammans arbetar ni på uppdrag av förvaltningsledningen för en öppen kommun med dokumenterade och välfungerande rutiner kring hanteringen av allmänna handlingar.

Du kommer att ha en betydande roll i arbetet med att säkerställa enhetlig efterlevnad av kommungemensamma policys, anvisningar och riktlinjer avseende dokument- och ärendehantering. I Lerums kommun pågår en centralisering av registraturen. Som registrator kommer du att vara en del i arbetet med att kvalitetssäkra och utveckla denna nya centrala funktion.

Du kommer även att samordna förvaltningens arbete med intern kontroll samt delta i arbetet med att utveckla kommunens ärendeprocess.

Som registrator arbetar du både med administration och utveckling. Arbetet innebär bland annat att:

• Utveckla dokument- och ärendehanteringen i stort, både genom upprättande och förankring av rutiner
• Utbilda nyanställda, chefer och verksamheter i dokument- och ärendehantering
• Lämna ut allmänna handlingar och svara på frågor från anställda och allmänhet
• Registrera och kvalitetsgranska ärenden i kommunens centrala ärendehanteringssystem Platina
• Vara ett stöd till handläggare i ärendehanteringsfrågor
• Samordna, inspirera och stötta kommunens övriga registratorer
• Vara arkivredogörare

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning, annan eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig.

Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.

Du är pedagogisk, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och självständigt kan driva utvecklingsfrågor inom området.

Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av administration i ärendehanteringssystem generellt, och Platina i synnerhet.

ÖVRIGT
Vill du läsa mer om kommunen kan du gå in på kommunens hemsida. Du når den genom följande adress:

http://www.lerum.se

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A534016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Starcke, Enhetschef, administrativa enheten 0302-52 15 97 marcus.starcke@lerum.se

Facklig kontakt
Facklig kontaktperson nås via kommunens växel 0302-521000

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2619523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: