Registrator

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Malmö, Halmstad, Växjö, Kalmar, Göteborg eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden. Avdelningen består av omkring 700 medarbetare varav ca 100 inom Rätts Syd. Vi söker nu en registrator till Rättsavdelning Syd med placering i Malmö.

Publiceringsdatum
2015-11-17

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar och ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden. Tyngdpunkten i arbetet ligger på diarieföring av handlingar. I arbetsuppgifterna ingår även att ta fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och det är till dig som allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia, m.fl. vänder sig vid begäran om att få ut allmänna handlingar. Du gör enklare sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar. En viktig del i arbetet är också att tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar samt att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med minst godkänt i kärnämnena eller motsvarande kunskaper. Du ska ha god erfarenhet av registratorsarbete samt ha erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering. Du ska även ha goda kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift och är van användare av Office-paketet.

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr)
• erfarenhet av andra för ditt arbete som registrator relevanta digitala system vid Polismyndigheten
• diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande.

Vi ser gärna att du har utbildning i sekretesslagstiftning.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för ett professionellt utförande av arbetsuppgifterna. Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande, har problemlösningsförmåga och tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp. Du kan arbeta under tidspress och har god pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Tjänstgöringsort Malmö. Polismyndigheten tillämpar individuell lönesättning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstiden är dagtid måndag till fredag med flextid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-29
Ange följande referens när du ansöker: C3663/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
T.f. gruppchef Thomas Storn, tfn 010-561 62 34

Facklig kontakt
Lars Modig, Saco-S, tfn 072-569 79 40; Sofia Ask

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2531300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: