Registrator

Nacka kommun, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Nacka
2011-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2012-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

I Nacka bor drygt 90 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Registratur ingår som en av flera delar i Kontaktcenter och arbetar tillsammans med övriga för att ge den bästa möjliga servicen till interna och externa kunder. Kontaktcenters uppdrag är att ge Nackaborna en så snabb, god, effektiv och enhetlig service som möjligt samt att stödja och underlätta för kommunens enheter. Arbetet sker med ett kundorienterat fokus där tillgänglighet, bemötande och servicenivå är viktigt.

Publiceringsdatum
2011-10-10

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som registrator ingår bland annat registrering av handlingar till kommunens diarier, öppnande, avslutande och arkivering av ärenden, utlämnande av allmänna handlingar, ge stöd, råd och vägledning till kommunens anställda, postöppning, bevakning av ärenden och handlingar och en omfattande daglig kontakt med handläggare och medborgare. Arbete sker i kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.
Du kommer ingå i ett team med andra registratorer och ni arbetar tillsammans med övriga i Kontaktcenter löpande med utveckling av verksamheten för att hela tiden förbättra servicen till medborgare och anställda.
I rollen som registrator lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med Kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av arbete som registrator och är väl förtrogen med lagstiftningen som styr arbetet, alternativt adekvat utbildning såsom exempelvis registrator, stats- eller förvaltningskunskap. Du har god it-vana och gärna erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering. Erfarenhet av kommunal sektor är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi tror att du har en bra balans mellan struktur och flexibilitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och som person är du positiv, serviceinriktad och trygg i dig själv. Du trivs med att hjälpa andra samt att arbeta med att effektivisera olika processer. Du är bra på att kommunicera och har lätt för att lära.
Du har erfarenhet av arbete som registrator

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Kontorstid 08.00-16.30 Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse Tills vidare

Ersättning
Månadslön Tillträde snarast, efter överenskommelse Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-31
Med mycket bra bussförbindelser från Slussen och utmärkta cykelvägar. Nacka kommun finns i stadshuset vid Nacka Forum.
Ange följande referens när du ansöker: A237036
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jenny Lagebjörk, 08-718 92 54, jenny.lagebjork@nacka.se
Sabina Rodén, 08-7189265, sabina.roden@nacka.se

Facklig kontakt
Björn Johannisson, 08-718 90 15, bjorn.johannisson@nacka.se

Företag
Nacka kommun, Kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka

Jobbnummer
1050569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: