Registerproduktägare/projektkoordinator, Regionalt cancercentrum

Region Östergötland / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.

Regionalt cancercentrum sydöst (RCC) är ett kunskaps- och serviceorgan i sydöstra sjukvårdsregionen som tillsammans med övriga fem regionala cancercentrum ska utveckla cancervården utifrån ett tydligt patientperspektiv och målen i den nationella cancerstrategin. Läs gärna mer om RCC sydöst på vår hemsida. På kanslitet arbetar idag 25 personer inom olika professioner som bland annat registeradministratörer, statistiker, processledare, projektledare, registerproduktägare och kommunikatör.

Vill du tillsammans med oss sträva mot målet att: "Färre i regionen ska insjukna i cancer, fler ska överleva längre och få bättre livskvalitet"? Då är det dig vi söker!

Publiceringsdatum
2018-02-12

Dina arbetsuppgifter
Som registerproduktägare/projektkoordinator utvecklar och förbättrar du IT-stödet för olika kvalitetsregister. Arbetet sker i nära samarbete med utvecklingsteamet, registerstyrgrupperna samt övriga medlemmar i det nationella stödteamet för respektive kvalitetsregister.

Det innebär att man som registerproduktägare/projektkordinator arbetar med att;

• Ta emot, hantera och prioritera önskemål om tillägg och ändringar i kvalitetsregister.
• Identifiera utvecklingsbehov och prioritera önskemål om nyutveckling.
• Testa beställda ärenden.
• Ansvara för dokumentation (till exempel variabelbeskrivning, manual och utvecklingsplan).
• Fungera som länk mellan registerstyrgrupp, verksamhet och utvecklingsteam.
• Ingå i ett nationellt stödteam för kvalitetsregister samt Nationella produktägarteamet
• Skapa, leda och driva utvecklingsprojekt för optimalt IT-stöd inom registerhantering.
• Ansvara för att IT-stödet inom registerhantering håller en god kvalitet.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kommer du även att delta i övriga utvecklingsprojekt på RCC Sydöst och stötta med IT eller projektledning beroende på tidigare erfarenheter och kompetens

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom informationsvetenskap, systemvetenskap eller kognitionsvetenskap. Alternativt hälso- och sjukvårdsutbildning tillsammans med praktisk erfarenhet av arbete med IT-frågor. Det är viktigt att du har grundläggande databaskunskap. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som projektledare, produktägare eller haft ansvar för IT-stöd inom vården. Arbete inom hälso- och sjukvård är en merit.

Personliga egenskaper

Som registerproduktägare/projektkoordinator kommer du att arbeta tätt med flera arbetsgrupper, vi värdesätter därför att du har god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är noggrann, systematisk och nyfiken på att lära dig mer. Då du kommer att arbeta med stora mängder data är det också viktigt att du är bra på att analysera, sammanställa och förklara utvunnen kunskap för verksamheten. I din roll arbetar du självständigt vilket förutsätter att du är bra på att planera och organisera ditt arbete samt att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter.

Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Srinivas Uppugunduri, 010-103 39 58.

Facklig företrädare för Vision är Cecilia Holtström, 010-103 96 45.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 11 mars 2018. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

RCC är en del av Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU), som levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord! Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Brigadgatan 21
58185 Linköping

Kontorsadress
Brigadgatan 21

Jobbnummer
3957934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: