Regionansvarig affärsutvecklare till allmännyttans inköpsfunktio

Balkefors & Ponsiluoma chefsrekrytering / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Balkefors & Ponsiluoma chefsrekrytering i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Avesta eller i hela Sverige

HBV är inköpsfunktion för Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Vi genomför samordnade upphandlingar för produkter och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Med 180 ramavtal hjälper vi dagligen våra 336 medlemsbolag att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster. Läs mer: www.hbv.se

• Du utvecklar långsiktigt hållbara affärsrelationer med våra medlemmar

Allt fler av HBVs medlemsbolag inser vikten av att satsa på ett bra inköpsarbete men också att prioritera sina inköpsresurser där de gör störst effekt. Därför finns HBV. För att på bästa sätt bemöta marknadsutvecklingen satsar HBV på att vara det naturliga kunskapsnavet och självklara förstahandsvalet för inköp inom fastighetsrelaterade produkter och tjänster.

I detta spännande utvecklingsskede rekryterar HBV nu en regionansvarig affärsutvecklare Stockholm, Uppland och Gävleborg.

Du kommer att arbeta på affärsavdelningen och rapportera till affärschefen. Du kommer även arbeta i nära samarbete med övriga regionansvariga i rollen samt vår upphandlingsavdelning. Framförallt kommer du att arbeta nära våra medlemsföretag och våra leverantörer.

HBVs upphandlade avtal omsätter årligen cirka: 2,2 miljarder kronor. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). De använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign Doc och Microsoft Dynamics CRM.

Inom affärsavdelningen arbetar i dagsläget åtta medarbetare varav fem st. regionansvariga affärsutvecklare med medlemsansvar. De är placerade på olika ställen i landet. Inom affärsavdelningen jobbar de framförallt med medlemsbesök, medlemssupport, leverantörskontakter, marknadsinformation, medlemsaktiviteter, utbildning, avtal m m.

Du erbjuds ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du har en central position. Tjänsten ställer krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete inom avdelningen och företaget. Kraven är höga, men utlovar ett både stimulerande och roligt arbete.

Publiceringsdatum
2018-02-16

Dina arbetsuppgifter

Som regionansvarig affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med medlemsbolag och leverantörer för att skapa lönsamhet för alla parter.

Genom information och rådgivning om HBVs avtal hjälper du dagligen våra medlemsbolag hur de på bästa sätt kan använda våra ramavtal för att avropa upphandlade produkter och tjänster. Du är i ditt uppdrag en nära och värdeskapande rådgivare till våra medlemmar vilket innebär:
· Kunskap om våra avtal
· Fånga behov
· Stödja ledning i resonemang om strategisk inköpsstyrning
· Kunskap om hur andra gör och sprida goda idéer

Rollens kärna ligger med fokus på värde att vara en form av internkonsult med uppdrag kring avtal, inköpsstrategiska resonemang och upplevas som en del av våra medlemmars organisation. Samverkan, förtroende och relationsbyggande är därför viktiga ingredienser i arbetet.

Tillsammans med upphandlingsavdelningen och våra medlemmar ansvarar du för och deltar i att ta fram förslag och strategier för nya och gamla avtalsområden. Tillsammans ska ni säkerställa att vårt upphandlingsarbete är professionellt och affärsmässigt.

Kunskap och arbetssätt samt förhållningssätt i rollen kan summeras på följande vis.
Ett professionellt agerande:
· De goda affärerna på lång sikt
· De rätta affärerna
· Den absoluta viljan att göra varandra framgångsrika

Du har också god förståelse, kunskap och kännedom om vad som händer inom marknaden och vilka behov som finns inom fastighetsbranschen och hos våra medlemmar. Inom HBV vill vi ständigt utveckla oss och våra avtal och på så sätt skapa mervärden för våra medlemmar.

Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och allt du bidrar med kommer ytterst våra medlemsbolag och dina kollegor tillgodo. Förutom personliga möten arrangerar du även lokala träffar, aktiviteter och nätverk. Det är också viktigt att ha en bra kontakt och samarbete med exempelvis leverantörer och andra organisationer inom fastighetsområdet.

I och med denna nyrekrytering kommer vi att dela upp våra medlemmar i sex regioner istället för nuvarande fem. Denna region omfattar initialt i första hand Stockholm, Uppsala och delar av Gävleborgs län. Du kommer att utgå från kontoret i Stockholm (Johanneshov). Du genomför oftast dagsturer till våra medlemsbolag, och har ca 10 - 20 övernattningar per år.

Inom HBVs centrala inköpsprocess kommer du att arbeta både strategiskt och operativt. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med såväl centrala utvecklingsfrågor som löpande administration.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, inköp eller ekonomi från högskola, universitet eller yrkeshögskola. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har flerårig erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Har du dessutom vana av medlemsstyrda organisationer, offentlig verksamhet eller har arbetat med upphandling är det bra, LOU är meriterande.

Du bör ha ett genuint intresse för fastighetsförvaltning och av människor. Som person är du serviceinriktad, prestigelös med en utvecklad känsla för att skapa långsiktiga relationer. Du är trygg i dig själv, nyfiken och trivs med att nätverka. I arbetet är du självgående, affärsmässig, strukturerad och ser lösningar och möjligheter snarare än hinder.

Du har även goda kunskaper inom IT-området. Du är utvecklingsinriktad och kan driva frågor både självständigt och i samarbete med andra. Du har ett gott omdöme och god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är inte ensam. HBV är en stimulerande miljö där du har många kollegor att lära från och dela med dig till. Ständigt lärande ser vi som en framgångsfaktor och kompetensutveckling för den egna personalen är prioriterat.

Sista dag att ansöka är 15 mars 2018. Löpande kan ske löpande - sök omgående.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-15
Ange följande referens när du ansöker: Regionansvarig till HBV
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torgny Balkefors torgny@balkefors-ponsiluoma.se 0733434769

Företag
Balkefors & Ponsiluoma Chefsrekrytering

Adress
Balkefors & Ponsiluoma Chefsrekrytering
Första Magasinsgatan 3
80310 Gävle

Kontorsadress
Första Magasinsgatan 3

Jobbnummer
3971109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Balkefors & Ponsiluoma chefsrekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Balkefors & Ponsiluoma chefsrekrytering: