Regional Demand Planner

Randstad AB / Logistikjobb / Göteborg
2023-07-14


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-07-14

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Regional Demand Planner innefattar ansvar för forecast och planering som i sin tur lägger grunden för att Kärchers Regional Distribution Centre ska kunna leverera med hög leveranspression till deras kunder i Norge, Sverige och Danmark. För att uppnå detta krävs ett tätt samarbete med Supply Management på deras moderbolag i Tyskland och säljorganisation i Sverige, Norge och Danmark. Du kommer ingå i ett Team på fyra personer med olika arbetsuppgifter där de prestigelöst hjälper varandra vid hög arbetsbelastning eller ledighet. Du som blir deras nya Regional Demand Planner kommer få en introduktion i form av en produkt/systemutbildning för att du ska kunna hantera arbetsuppgifterna på bästa sätt. För dig som vill växa med bolaget finns det goda möjligheter att på sikt kunna utvecklas både regionalt och globalt.

Vi letar efter dig som är analytisk, trygg och har lätt för att kommunicera med kollegor på alla nivåer inom organisationen. Du har god kommersiell förståelse och ser hela värdekedjan. Du drivs av framåtanda, affärsmässighet och har därmed också lätt att anpassa dig till nya situationer som uppstår.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och initiativtagande. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Analysera försäljningsdata, trender, tillväxt och distribution.
Driva månadsmöten med Säljchef / KAM för att stämma av sortimentsändringar och kampanjer
Samarbeta med produktchef för att koordinera nya produktlanseringar och utfasningsprojekt
Tillsammans med Supply management/ logistik ansvara för att säkerställa rätt lagernivåer och att reducera överlager.
Samarbeta med supply planning/produktion/logistik för att säkerställa en hög servicegrad till våra kunder.
Identifiera och driva förbättringsprojekt i syfte att förbättra planerings KPI:er
Underhålla materialbasdata; revidera väsentliga systemplaneringsdata för att säkerställa att planeringsmjukvaran effektivt beräknar framtida krav.
Utbilda kollegor i vårt planeringsverktyg och därmed vikten av noggrann prognosplanering och korrekt användning av planeringsverktyget.
Uppmuntra och hjälpa dotterbolagen att tillhandahålla tillförlitlig prognosinformation, som tar tillräckligt med hänsyn till effekterna av säsongsvariationer, trender och ytterligare betydande försäljningsaktiviteter.
Fastställa och regelbundet se över rätt produktportfölj för det regionala distributionscentret och möjliggöra smidig in- och utfasning.

Kvalifikationer
Du har en utbildning med inriktning mot logistik / demand planning eller införskaffat dig relevanta kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Som en stark lagspelare är det lätt för dig att bygga positiva arbetsrelationer med dina kollegor.
Du är mycket respekterad för din starka analytiska förmåga och ditt strategiska sätt att tänka.
I en dynamisk och ständigt föränderlig omgivning kan du hantera förändringar såväl som flera prioriteringar.
Behärskar engelska i tal och skrift då det är vårt koncernspråk.
Erfarenhet av SAP och Supply Chain Planning system (helst SAP APO och/eller Kinaxis Rapid
Response) är meriterande.
Erfarenhet av Supply Chain Planning,

Om företaget
Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar. Kärcher har en stark positiv utveckling. För fortsätt utvecklingen kommer vi att erbjuda innovativa lösningar och tjänster, utökade digitala satsningar och genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus. Vill du vara med på resan och skapa mer WOW tillsammans med oss?

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201442586".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Jakob Hammarström
jakob.hammarstrom@randstad.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Randstad AB varit leverantör

Jobbnummer
7964640


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: