Redovisningssamordnare/ansvarig till Göteborg Stad

Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Om uppdraget

Göteborg stad söker en kvalificerad redovisningssamordnare som kan börja i mitten av september. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som pågår i 12 månader.
Arbetet sker på plats och du kommer arbeta under kontorstid med möjlighet till flextid. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 12 personer som är uppdelade i två grupper.

Publiceringsdatum
2023-08-22

Arbetsuppgifter
• Upprätta månads, kvartal och årsbokslut för koncernen (6-9 bokslut per år)

• Delta i utvecklingen för att effektivisera och säkerställa bolagets interna rutiner och processer inom redovisningen

• Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer

• Stötta koncernen i kvalificerade redovisningsfrågor inom projektverksamheten

• Stötta koncernen i frågor som rör mervärdeskatt och inkomskatt

Kvalifikationer
För att du ska kunna göra ett bra arbete och vara relevant för tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av kvalificerade ekonomi och skattefrågor kopplat till redovisning. God kunskap om svenska redovisnings och skatteregler samt god kunskap inom koncernredovisning.
Du har erfarenhet av intern och extern rapportering och det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med redovisningsfrågor i fastighetsbranschen.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid, Roy.Hoang@bemannia.se.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Roy Hoang
roy.hoang@bemannia.se
0709667600

Jobbnummer
8050174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: