Redovisningskonsult

Åhnberg & Partners AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2021-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningskonsult" (publicerad 2023-03-27) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhnberg & Partners AB i Stockholm

Åhnberg & Partners grundades 2008 och är en flexibel ekonomibyrå som erbjuder heltäckande ekonomisk service och kvalificerad affärsjuridisk rådgivning. Vårt breda utbud anpassas alltid efter kundens behov och vi sköter alltifrån det lilla till det stora, både kort- och långsiktigt. För många av våra kunder fungerar vi som extern ekonomiavdelning och sköter all ekonomisk förvaltning. I dagsläget består bolaget av 26 medarbetare och hjälper cirka 350 kunder årligen.

Åhnberg & Partners växer och söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor beläget på Wallingatan centralt i Stockholm. Har du en bakgrund som redovisningskonsult och vill jobba på en modern och personlig byrå så kan den här tjänsten passa dig!

Publiceringsdatum
2021-11-11

Arbetsuppgifter
Som konsult hos Åhnberg & Partners kommer du arbeta med en mängd spännande företagare i flera olika branscher. Du kommer ha egna kunder som du är ansvarig för och sköter kontakten med. Arbetet är omväxlande, självständigt och väldigt utvecklande. Du kommer ingå i ett team bestående av gruppchef, konsulter och assistenter där alla hjälps åt och stöttar varandra i arbetet.

Som konsult kommer du att jobba mycket med granskning och stöttning av juniora konsulter och assistenter. Hos oss arbetar du brett inom redovisning med arbetsuppgifter såsom avstämningar, bokslut, årsredovisning och deklaration. Därutöver kommer du också få jobba med mer avancerade arbetsuppgifter såsom rådgivning och budgetarbete.

Bakgrund
Vi söker dig som har arbetat 1-3 år på redovisningsbyrå. Vi ser även gärna att du har läst redovisning på högskolenivå eller på en yrkesutbildning som tex IHM eller Frans Schartau. Då rollen medför mycket kundkontakt och service är det viktigt att du är duktig på att kommunicera med olika människor och förstå kundens behov.

Du har god datorvana och uppskattar att jobba digitalt. Erfarenhet av olika ekonomisystem, framförallt Fortnox och Visma Lön, samt goda kunskaper i Excel är meriterande. För att trivas hos oss tror vi att du är positiv, personlig, strukturerad och uppskattar att jobba i team.

Vi erbjuder dig

Hos oss tror vi på utveckling och att aldrig sluta lära. För varje anställd sätter vi upp en individuell utvecklingsplan där vi tillsammans kommer fram till vilka utbildningar som ska genomföras under det kommande året. Varje vecka har vi dessutom en kort internutbildning och frågestund i något aktuellt ämne. Som anställd på Åhnberg & Partners har du också stor frihet när det gäller att styra din tid och det finns möjlighet att jobba hemifrån. Vi arbetar i team med fri flex där vi tillsammans tar ansvar för våra uppgifter. Förutom 6 veckors semester, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme så får vi kontorsmassage en gång per månad. Dessutom får du väldigt trevliga kollegor!

Startdatum under hösten/vintern.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhnberg & Partners AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhnberg & Partners AB (org.nr 556829-3053), http://www.ahnbergpartners.se

Arbetsplats
Åhnberg & Partners

Kontakt
Anne Seth
anne@ahnbergpartners.se

Jobbnummer
6112893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhnberg & Partners AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhnberg & Partners AB: