Redovisningsekonom till Serviceförvaltningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5 / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5 i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa/bank, redovisning till rapportering, tid- och projekt, anläggning samt systemförvaltning. Vi ansvarar även för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är drygt 105 medarbetare, som är organiserade i fem enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp. Vi är ca 17 systemförvaltare/ekonomer som samarbetar och utför uppdrag kontinuerligt över enhetsgränserna.
Nu söker vi en redovisningsekonom som trivs med förändring och utveckling i en dynamisk organisation.

Publiceringsdatum
2016-12-26

Dina arbetsuppgifter
I rollen utför du avstämningar, rättningar, nedskrivningar av kundfordringar, daglig kontroll av utbetalningar samt godkännande av dessa. Du utför internkontroller inom redovisningsområdet. Du medverkar även vid tertial- och årsbokslut. Vidare upprättar du anvisningar och informerar/utbildar inom våra olika ekonomiprocesser. Du skriver och uppdaterar rutiner och arbetsbeskrivningar samt ger support i våra olika ekonomiprocesser.

En del systemadministration kan också bli aktuellt. Det innebär bland annat att vara med och driva/delta i verksamhetens utvecklingsprojekt, göra periodavslut med tillhörande aktiviteter, läsa in integrationsfiler och ta fram legala rapporter i Agresso.
Som redovisningsekonom är du delaktig i verksamhetens förbättringsarbete som bedrivs med stöd av LEAN-metodiken. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso Milesone 4 och du kommer att bli ett expertstöd inom serviceförvaltningen avseende flertalet moduler i systemet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning med inriktning redovisning
- erfarenhet av att ha arbetat med arbetsuppgifterna ovan, gärna inom offentlig förvaltning
- mycket god erfarenhet av avancerat användande i Excel
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso, liksom av att jobba med anläggningstillgångar och viss systemadministration är meriterande.

Vi kommer också lägga vikt vid följande personliga egenskaper i denna rekrytering; Som person är du lugn och stabil och förhåller dig på ett sätt anpassat till situationen. Du planerar och organiserar ditt arbete väl, kan anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändringar. Du är van att arbeta med komplexa frågor genom att analysera och lösa komplicerade problem. Du har en positiv attityd till arbetet och bidrar med nya idéer och nya angreppssätt i verksamhetens frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktik och som leder till resultat. Din samarbetsförmåga är mycket god. Du relaterar till andra på ett lyhört sätt och anpassar din kommunikation till mottagarens förutsättningar att ta till sig kunskap. Du kommer ofta med idéer och nya sätt att tänka.

Tycker du att ovanstående stämmer väl in på dig så tveka inte att registrera din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%, tjänsten påbörjas som provanställning 6 mån. Tillträde: tillträde snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 2016/3003
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Åsander, HR-konsult, eva.asander@stockholm.se 08-508 11 519
Madeleine Hellzén, enhetschef madeleine.hellzen@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3233770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 5: