Redovisningsekonom Till Mohv

EQonomy / Redovisningsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EQonomy i Malmö, Lund, Helsingborg, Osby, Borås eller i hela Sverige

Om rollen

Som Redovisningsekonom kommer du att tillhöra MOHV Mäklarsupport och stötta företagets mäklarkontor i ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du erbjuds en bred redovisningsekonomroll där du kommer att arbeta med de flesta förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du tillhör ett team med ytterligare en redovisningsekonom samt en ekonomiansvarig. Du rapporterar till den Operativa chefen.

Publiceringsdatum
2017-07-12

Dina arbetsuppgifter
Löpande bokföring
Viss hantering av kund - och leverantörsreskontra
Moms och skatter
Avstämningar av konton
Månads- och årsbokslut
Stöd i budgetarbete
Lönehantering
Övrig administration

Detta är en tillsvidaretjänst med goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. MOHV har fina lokaler i Västra Hamnen i Malmö.

Bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Det är mycket meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet från en redovisningsbyrå eller motsvarande. Du har goda kunskaper i MS Office paketet, främst Excel och det är mycket meriterande om du tidigare har arbetet med Visma Administration eller/och Visma Lön.

Som person är du noggrann, strukturerad och van att arbeta självständigt och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en ansvarstagande person som har en hög ambitionsnivå vad gäller kvalitet. För att trivas på MOHV är du en förändringsbenägen person som gillar högt tempo och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Du värnar om en god arbetsmiljö och är en glad och positiv person.

Om företaget
MOHV grundades 2012 och har sedan dess snabbt vuxit med nya kontor. Idag har MOHV 14 lokala mäklarkontor i Stockholm, Malmö, Lund, Helsingborg, Halmstad, Kungsbacka, Örebro, Uppsala och Umeå och medan du läser denna annons jobbar vi redan på våra kommande etableringar. Precis som vårt varumärke sticker ut i den annars traditionella paletten av mäklerier, så sticker även vår mäklartjänst ut som flexibel och individanpassad.

MOHV Mäklarsupport är företagets egna Shared Service Center som supporterar MOHVs mäklarkontor och franchisetagare i den dagliga driften. MOHV Mäklarsupport tillhandahåller tjänster såsom bokföring, löneadministration, utbildning, etablering och compliance till de lokala mäklarkontoren. Detta för att franchisetagarna på de lokala kontoren ska kunna lägga sitt fokus på att ge kunderna högsta möjliga service samt att stötta och underlätta för sina medarbetare på bästa möjliga sätt.

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar MOHV med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Lundberg på camilla.lundberg@wise.se eller telefon 076 525 90 56.

För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är den 11 augusti. Intervjuer sker vecka 33.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Ange följande referens när du ansöker: eqonomy18653
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
EQonomy

Adress
EQonomy
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3601698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EQonomy

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EQonomy: