Redovisningsekonom till internationellt bolag i Kista

Avanzera Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett uppdrag hos en av våra kunder, en framgångsrik aktör inom IT, söker vi dig som vill arbeta som redovisninsgekonom.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är en tillsvidaretjänst placerad på det nordiska huvudkontoret i Kista.

Publiceringsdatum
2012-03-16

Dina arbetsuppgifter
Som Senior Accountant/Redovisningsekonom omfattar ditt huvudsakliga ansvarsområde redovisning och rapportering. Det innebär att dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Rapportering internt och externt
• Momsfrågor för hela Norden
• Löpande reserveringar i och med månadsbokslut
• Justering av svensk bokföring till IFRS
• Konsolidering av nordisk koncern innan rapportering
• Lagerbokföring
• Kundreskontraarbete
• Kreditbedömningar
• Likviditetsplanering
• Valutaplanering, valutareserver och uppföljning

Du kommer att ingå i ett team av 8 personer och arbeta i en spännande internationell miljö.

Bakgrund
Du är i grunden högskoleekonom samt att du har erfarenhet av redovisningsarbete under ca 2 år. Även erfarenhet av momsfrågor är ett krav. Har du erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan är det ett stort plus. För att fungera bra i denna roll krävs goda kunskaper i Excel samt övriga Officepaketet. Det är meriterande om du har vana av att arbeta i ett stort ekonomisystem, gärna SAP. Erfarenhet av arbete mot övriga Norden är också önskvärt liksom kunskaper i IFRS. Då detta är ett internationellt företag krävs flytande kunskaper i engelska, tal såväl som skrift. Har du förståelse för de nordiska språken är det meriterande.

Som person är du noggrann, resultat- och uppgiftsorienterad samt att du är stresstålig.

Då tillträde önskas så snart som möjligt ser vi gärna att du har som mest 1 månads uppsägningstid.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain, 08-545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1189572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: