Redovisningsekonom till DHL - Amga AB - Redovisningsekonomjobb i Stockholm
Redovisningsekonom till DHL
Amga AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Amga AB i Stockholm

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, ekonomi, bank/finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.

Vill du arbeta som redovisningsekonom hos ett av världens mest internationella företag? DHL Express har två år i rad utsetts till "Top Employer" och i år även fått den svenska utmärkelsen "Topp 100 mest spännande arbetsgivare".

Publiceringsdatum
2017-01-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom tillhör du ekonomiavdelningen och har ett brett ansvarsområde. Arbetet innefattar bland annat kontoavstämningar, koncerninterna mellanhavanden, leverantörsreskontra och treasury för DHL Express Sverige. Du kommer att arbeta i en dynamisk och familjär avdelning med många internationella kontakter.

För rätt person finns möjlighet att vara med och utvecklas och få utökade arbetsuppgifter.

Vidare innebär arbetet:

* Löpande redovisning och bokslut
- Leverantörsreskontra
- Moms och skatter
- Avstämningar
- Koncernavstämningar
- Supportera och följa upp processer och kvalitén på de uppgifter som är förlagda utomlands.

Vem är du?

Vi söker dig som är affärsdriven och stark i att implementera och genomföra olika processer. Vidare vill du påverka din arbetssituation, företagets framtid och tror på laget före jaget. Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och har goda kunskaper inom redovisning och arbetat minst 3 år inom ekonomiområdet.

Du är självgående i den interna redovisningen, och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö samt är bra på att bygga relationer med människor runt omkring dig.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

* Förmågan att hålla helhetssyn, även i tider av förändring, och har möjlighet att prioritera och fatta självständiga beslut

- Strukturerad, noggrann och serviceinriktad

* Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina kollegor

* Erfarenhet från att arbeta i ekonomisystemet Oracle samt goda kunskaper i Excel

* Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

DHL 's erbjudande till dig

DHL erbjuder dig utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling genom utbildning och "on the job training". Våra hörnstenar är Speed, Passion, Right 1st Time och en Can Do-attityd. Vi är ett globalt företag med motiverade medarbetare i fokus och för dig som vill utvecklas med oss finns alla möjligheter nationellt som internationellt. Är du en person som trivs i en resultatdriven, högpresterande internationell kultur och i en kreativ och dynamisk miljö så ser vi fram emot din ansökan!

Huvudkontoret är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger, affärer och gym i området.

Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Introduktionen startar så snart tillsättningen är klar.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Martin Edin på 08 551 118 72.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 12/2, 2017 så skicka in din ansökan redan nu!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AMGA AB

Adress
AMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
3257151

Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amga AB: