Redovisningsekonom till Bromma

Andara Group AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du sugen på ny utmaning nästa år? Vi söker en redovisningsekonom till Bromma för en bred och varierad roll där du ansvarar för leverantörsreskontra och kommer arbeta med löpande bokföring och bokslut. Du kommer även ansvara för underhåll och uppföljning av CAPEX samt arbeta med anläggningstillgångar.

Vår kund är ett globalt elektronikföretag med svenskt huvudkontor i Bromma. Här arbetar strax över 60 medarbetare och ekonomiavdelningen behöver nu förstärkning.

Företaget utvecklas ständigt och växer både i Sverige och globalt så i denna roll får du tillfälle att vara med och bygga upp ett internationellt storbolag. Tjänsten innebär många interna kontakter och ger också ett brett internationellt kontaktnät.

Publiceringsdatum
2023-12-29

Dina arbetsuppgifter
Ditt ansvar som redovisningsekonom spänner från reskontra och fakturering till avstämningar, bokslut och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Leverantörsreskontra

• Hantera betalningar, skatt, utlägg

• Löpande bokföring

• Avstämningar och månads-, kvartals- och årsbokslut

• Periodiseringar

• Administrera CAPEX och anläggningstillgångar

Du kommer även delta i interna förbättringsprojekt samt agera bollplank och stötta kollegor inom ekonomifunktionen.

Rollen innebär ett tätt samarbete inom organisationen i Sverige och med systerbolagen inom koncernen. Du rapporterar till Ekonomichefen i Sverige och ingår i ett mindre ekonomiteam i Bromma. Vår kund arbetar i affärssystemet Dynamics.

Vem är du?

Du bör ha minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse redovisning från ax till limpa. Du ska ha relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Du har också mycket god datorvana och behärskar Office-paketet och särskilt excel mycket väl.

Till denna roll söker vi dig som är kundfokuserad, har ett starkt driv samt mycket gott ordningssinne. Du är noggrann, strukturerad, nyfiken och ansvarsfull som person. För att lyckas i rollen ser vi även att du arbetar proaktivt, har en analytisk förmåga och kan se hur förändringar kan påverka ditt arbete. Det är viktig att du är en teamspelare, tycker om att hjälpa andra och vill bidra med positiv energi.

Mer om tjänsten

• Hyr/köp eller direktrekrytering med provanställning 6 månader

• Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse

• Omfattning: heltid

• Placering: Bromma

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003)

Arbetsplats
Andara Economy

Kontakt
Linda Gadd
linda.gadd@andaragroup.se
0720199209

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Andara Group AB varit leverantör

Jobbnummer
8360779

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: