Redovisningsekonom och säljkoordinator

Randstad AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-09

Dina arbetsuppgifter
Är du en person som brinner för ekonomi och problemlösning? Har du en utbildning inom ekonomi och vill ta dig an en roll som kräver prestigelöshet, ordningssinne och social förmåga? Då hoppas vi att du söker rollen som redovisningsekonom och säljkoordinator till Leviat i Göteborg.
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta prestigelöst med olika typer av administrativa uppgifter, tar eget ansvar och är en duktig problemlösare.
Som person är du positiv, noggrann och duktig på att hålla många bollar i luften samtidigt. Rollen innebär mycket arbete i SAP samt Excel och ställer höga krav på en tydlig struktur, analytisk förmåga och noggrannhet. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att samarbeta. Vidare är du självgående, har förmåga och vilja att kontinuerligt utveckla ditt arbetssätt och föreslå förbättringar.
Rollen är bred och sträcker sig över ekonomi, säljadministration samt inköp.

Ansvarsområden
Ankomstregistrering och matchning av leverantörs och fraktfakturor.
Ansvara för kundbonusar samt leverantörsbonusar.
Delaktig vid månads/årsbokslut (arbetar tex i mellandagarna).
I olika affärssystem uppdatera och hantera priser, fakturering samt produkt- och kund/leverantörsinformation.
Framtagande av prisfiler och prisanalyser.
Operativt inköpsarbete kan förekomma.
Intrastat och FTI, Förpacknings och tidningsinsamlingen.
Artikeladministration Finfo och olika miljösystem såsom BVB, Svanen och Sunda hus.
Assistera med kundfordringar.
Uppföljning av nyckeltal /KPI:er.
Övriga administrativa uppgifter förekommer.

Kvalifikationer
Gymnasieexamen inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av ekonomiarbete och administration.
Excel - ett viktigt arbetsredskap som du är bekväm med på daglig bas.
Erfarenhet av arbete i SAP eller annat större affärssystem.
Flytande svenska och god affärsengelska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt generellt god datorvana.

Meriterande är:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp.
Övriga nordiska språk.
Har tidigare arbetat inom en större internationell koncern.

Om företaget
Leviat AB
Leviat är världsledande inom lyft-, anslutnings- och förankringsteknik för bygg- och industrisektorn.
Vi är experter på teknik inom vårt område. Vi utvecklar innovativa produkter och lösningar för att möta de byggnadstekniska utmaningarna i ambitiösa byggprojekt.
Leviat 's närvaro i Sverige går tillbaka till 30-talet med över 90 års Halfen erfarenhet, följt av Plaka 2020. Genom att kombinera företags styrkor blev vi en del av Leviat 2021 och tillsammans möter vi marknadens krav ännu bättre.
Leviat Sverige, ansvarar för flera områden - Sverige, Norge, Finland, Island, Danmark och Estland.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Jakob Hammarström
jakob.hammarstrom@randstad.se
+46700000000

Jobbnummer
8459213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: