Redovisningsekonom och administratör

Milso AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Milso AB i Stockholm

I början av sommaren kommer vår nuvarande redovisningsekonom att lägga kulramen på hyllan under en tid för att istället vara föräldraledig. Vi behöver därmed hitta en ersättare för anställning under tiden hon är borta, uppskattningsvis 12 månader. Tillträde under april/maj för att säkerställa en bra överlämning.

Publiceringsdatum
2015-02-20

Om tjänsten
Milso AB grundades 2006 och är ett oberoende tjänsteföretag med verksamhet inom Teknik-, Lednings- och IT-området. Som ett komplement pågår dessutom utveckling av en egen produkt inom ledningsområdet vilken skall lanseras under året. Vår inriktning är att driva en professionell och ekonomiskt sund verksamhet med ett positivt arbetsklimat och engagerade medarbetare. Idag består företaget av ett 25-tal personer, huvudkontor i Stockholm och en filial i Lund där produktutvecklingen görs.

Vi gillar ordning och reda och till stöd för vårt ledningsarbete finns därför både rutiner och mallar samt nödvändiga administrativa system. Vi arbetar med månadsbokslut och tar tag i det som behöver göras direkt så vi slipper surdegar. Företaget är fortsatt under utveckling och ambitionen är att växa i en kontrollerad takt med bibehållen lönsamhet. Som en joker i leken har vi vår produkt vilken förhoppningsvis blir en betydande del i det vi håller på att bygga upp.

Som redovisningsekonom och administratör kommer du att arbeta nära VD med ansvar för redovisning och lön samt allmänna administrativa arbetsuppgifter. I det senare inkluderas att fungera som assistent till VD och att ta ett ansvar för högt och lågt på huvudkontoret. I rollen ingår också löpande kontakter med våra medarbetare som till största delen är ute på uppdrag hos våra kunder.

Tycker du att det låter intressant, och motsvarar du kraven nedan? Skicka gärna en intresseanmälan till redovisningsekonom@milso.se .

Om den vi söker
Att vara medarbetare i Milso ställer stora krav på såväl yrkeskompetens som personliga egenskaper och inställning. Det är grunden för att vi skall kunna leva upp till vårt varumärke och kunna genomföra våra åtaganden på ett föredömligt och uppskattat sätt. Engagerat, effektivt och professionellt.

Utbildningskrav:
• Minst 3-årigt ekonomiskt gymnasium eller motsvarande.
• Påbyggnadsutbildning inom ekonomi och administration meriterande

Erfarenhetskrav:
• Minst 5 års yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.
• Minst 5 års erfarenhet av lönehantering och personal administration.
• Erfarenhet av att arbeta i Hogia.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Kompetens & egenskaper, krav:
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift.
• God förmåga att uttrycka sig på engelska i både tal och skrift.
• Noggrann & strukturerad.
• Självgående och motiverat av att ta ansvar.
• Positiv och humor.
• Serviceorienterad och representativ.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Vikariat under föräldraledighet, från maj 2015 till och med april 2016. 75-100%

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 1337
Ansökan kan skickas till e-postadress: redovisningsekonom@milso.se

Kontakt
Kristian Hammar, VD +46 76 119 99 60 kristian.hammar@milso.se

Företag
MILSO AB

Adress
MILSO AB
Wennerbergsgatan 10
11258 Stockholm

Kontorsadress
Wennerbergsgatan 10
Stockholm
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-672 07 80
Faxnummer: 08-6183850

Jobbnummer
2174876

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Milso AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Milso AB: