Redovisningsekonom med huvudansvar för hyresadministration

Stockholms kommun / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2024-04-19


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.

Välkommen till oss

Vill du bli en del av vårt skickliga team som arbetar med Norra innerstadens ekonomi och lokaler? Vi söker nu en kunnig, flexibel och självgående redovisningsekonom med ansvar för hyresadministration som ser värdet i att ge god service.

Vi erbjuder

Vi är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetares välmående. Vi månar om möjlighet till ett flexibelt arbetssätt för att kunna kombinera yrkes- och privatliv. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdbidrag. Hos oss har du goda möjligheter till kompetensutveckling inom ditt uppdrag och inom Stockholms stad. Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare och våra förmåner.

Din roll

Vi söker nu en redovisningsekonom med huvudansvar för hyresadministration. I rollen hos oss kommer du jobba tillsammans med både ekonomi- och lokalgruppen med både hyresadministration men också redovisningsfrågor. Ditt huvudansvar kommer vara att hålla alla Norra innerstadens inhyrningar och uthyrningar registrerade och uppdaterade i systemet LOIS(L.E.B). Inom redovisningsområdet kommer du arbeta i ekonomisystemet Agresso(Unit 4 ERP). Du kommer att vara en stödfunktion mot förvaltningen och svara på frågor om hyresadministration och redovisning. Fördelningen mellan områdena är att cirka 80 procent av tiden går till hyresadministration och 20 procent går till redovisning.

Inom hyresadministration kommer du att arbeta med följande:

ansvara för och samordna administrering/förvaltning av förvaltningens inhyrningar
administrera påskrivna kontrakt för andrahandsuthyrning
utveckla stadens lokaladministrativa system i samråd med kollegor
genomföra uppdatering och kontroll av hyresavtal
kontroll och administration av hyresbetalningar, både in- och uthyrningar
ta fram underlag ur systemet för beräkning av framtida hyror/prognoser

Inom redovisning kommer du att arbeta med följande:

månads- och tertialbokslut
avstämning av konton
utbetalningar, inbetalningar, fakturahantering
objektsregistrering
behörighetshantering
momskontroll
Din kompetens och erfarenhet

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga och vill vara en del av en hjälpsam grupp med ett nära samarbete. Vidare är du flexibel och intresserad av att arbeta administrativt och med problemlösning. Hos oss lägger vi stor vikt vid aktivt medarbetarskap och du har goda möjligheter att själv organisera ditt arbete. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och sätter stort värde i att leverera i tid och med kvalitet. Du behöver ha förmåga att arbeta med komplexa frågor och analysera beståndsdelarna för att lösa olika problem. Inte minst söker vi dig som är serviceinriktad, positiv och nyfiken och som inte tvekar att lära dig nytt och kroka arm med dina kollegor.

Du som söker ska ha:

gymnasial utbildning
erfarenhet av att arbeta med support
goda datakunskaper och ett intresse för systemstöd
erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete inom offentlig förvaltning
hög kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift
erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem

Det är meriterande med erfarenhet av:

relevant högskoleutbildning/eftergymnasial utbildning inom ekonomi
erfarenhet av att arbeta med Stockholms stads lokaladministrativa system LOIS, eller annat L.E.B-system
arbete med ekonomi och ekonomisystemet Agresso(Unit 4 ERP)
mångårig erfarenhet av att arbeta med redovisning på ekonomiavdelning inom offentlig förvaltning
erfarenhet av hyresfrågor och hyresavtal
erfarenhet av arbete med systemförvaltning
erfarenhet av arbete med lokalfrågor inom Stockholms stad
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2206".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Norra innerstaden stadsdelsförvaltning, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Cornelia Schroeder Lundberg
08-50809104

Jobbnummer
8623424


Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: